Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze – v knihovnách Smíchov a Barrandov
Thesis title in Czech: Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze – v knihovnách Smíchov a Barrandov
Thesis title in English: Starting Reader and Information Literacy in the Municipal Library of Prague – library Smíchov and Barrandov
Key words: začínající čtenáři, začínající čtenáři AND knihovna, první čtení, informační výchova AND informatická výchova, výchova k práci s informacemi AND děti, Městská knihovna v Praze AND informační výchova
English key words: early reader, early reader AND library, first reading, information literacy OR informatics literacy, data training work AND children, Municipal library of Prague AND information literacy
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2013
Date of assignment: 22.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.07.2013
Date and time of defence: 13.09.2016 09:00
Date of electronic submission:22.07.2016
Date of proceeded defence: 13.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cíl:
Přehled vedení informační výchovy začínajících čtenářů v knihovnách Smíchov a Barrandov, které patří mezi pobočky Městské knihovny v Praze. Z něho bude vycházet metodický návod pro práci s těmito čtenáři ve spolupráci s učiteli základních škol a v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Přínos:
Přehled způsobů práce se začínajícími čtenáři a metodický návod pro práci s dětmi v 1. a 2. třídách základních škol v knihovně.
Osnova:
- informační výchova a výchova ke čtenářství – teorie
- výchozí potřeby pro informační výchovu v knihovnách Smíchov a Barrandov a to ve spolupráci s rámcovým vzdělávacím programem spádových škol
- aktuální stav – rozhovory s knihovnami a školami (dotazník)
- možnosti rozvoje vedení informační výchovy – metodický návod
- závěry
References
CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha : Albatros, 1982. 572 s.
Information literacy for 21st. century life. Slidershare.net [online]. [cit. 2013-05-02]. Dostupné z: www.slidershare.net/sheilawebber/information-literacy-for-21st-century-life
NEJEZCHLEBOVÁ, Jana. Podpora rozvoje informační gramotnosti ve veřejných knihovnách. In Podpora informační gramotnosti ve veřejných knihovnách – cesta k budoucnosti. 1. vyd. Praha : Národní knihovna ČR, 2006, s. 7-20. ISBN 80-7050-500-1.
VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, Lenka. Čtenářství v ČR podle výsledků sociologických výzkumů. In Podpora informační gramotnosti ve veřejných knihovnách – cesta k budoucnosti. 1. vyd. Praha : Národní knihovna ČR, 2006, s. 73-92. ISBN 80-7050-500-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2001. 304 s. ISBN 80-246-0181-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html