Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Thesis title in Czech: Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Thesis title in English: Reading literacy of primary school children : educational programmes influence
Key words: gramotnost, čtenářská gramotnost, základní škola, čtení, děti, vzdělávací programy, knihovny
English key words: literacy, reading literacy, primary school, reading, children, educational programmes, libraries
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2013
Date of assignment: 22.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.07.2013
Date and time of defence: 25.05.2015 09:00
Date of electronic submission:13.04.2015
Date of proceeded defence: 25.05.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je analýza vlivu vzdělávacích programů na čtenářskou gramotnost dětí mladšího školního věku. Dále také vliv knihoven a jejich spolupráce se školami a další možnosti a prostředky ke zlepšeníí čtenářské gramotnosti dětí.

Osnova:
1) Čtenářská gramotnost: obecná charakteristika konceptu
2) Prostředky a možnosti zlepšování čtenářské gramotnosti dětí
3) Klasické a alternativní vzdělávací programy: vymezení a charakteristika
4) Kvalitativní průzkum - rozdíl v čtenářské gramotnosti dětí na základní škole s klasickým vzdělávacím programem a na základní škole typu Montessori
5) Spolupráce knihoven a škol - aktuální stav a nápady na inovace (na příkladu základních škol ve městě Kladně)
References
HAVEL, Jiří a Veronika NAJVAROVÁ. Rozvíjení gramotnosti ve výuce na 1. stupni ZŠ: výzkumná analýza a popis soudobého stavu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 110 s. ISBN 978-802-1057-142.
LEDERBUCHOVÁ, Ladislava a Eva POTUŽNÍKOVÁ. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004, 179 s. Dětská naučná edice. ISBN 80-868-9801-6.
METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana a Marie ŠVRČKOVÁ. Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura: výzkumná analýza a popis soudobého stavu. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010, 147, [13] s. ISBN 978-80-7368-878-3.
GUERNSEY, Lisa. Are Ebooks Any Good?. School Library Journal. 2011, roč. 57, č. 6, s. 28-32. ISSN 03628930.
SCHATZ, Adrienne, Amy PANKO, Kim PIERCE a Stephen KRASHEN. Children underestimate how much their friends & classmates READ. Knowledge Quest. 2010, roč. 38, č. 5, s. 70-71. ISSN 10949046.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html