Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků
Thesis title in Czech: Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků
Thesis title in English: The influence of the League of Community Schools for inclusion of socially disadvantaged students
Key words: Sociálně znevýhodněný žák, sociální exkluze, nerovnost ve vzdělávání, inkluzivní vzdělávání, komunitní škola, Liga komunitních škol, segregované školy.
English key words: Socially disadvantaged pupils, social exclusion, inequality in education, inclusive education, community school, „Liga komunitních škol“ (The League of Community Schools), segregated schools.
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Work (21-KSOCP)
Supervisor: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.05.2013
Date of assignment: 20.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 23.12.2014
Date and time of defence: 03.02.2015 10:00
Date of electronic submission:05.01.2015
Date of proceeded defence: 03.02.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
TÉMA
Tématem mé bakalářské práce je vliv spolku Liga komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků. V práci zkoumám i obecný přístup členů Ligy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami obecně. Klíčovými tématy jsou tedy sociální znevýhodnění, nerovnosti ve vzdělávání a inkluzivní vzdělávání.
CÍL
Cílem bakalářské práce je popsat nerovný přístup k žákům ve vzdělávání, s tím související vliv inkluzivního vzdělávání a problematiku sociálního znevýhodnění. V rámci práce budu analyzovat vliv Ligy komunitních škol na proces sociálního začleňování a sledovat životní dráhy absolventů škol, jež jsou zapojeny do již zmiňovaného spolku.
NAVRŽENÉ METODY VÝZKUMU
Předpokládám kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů.
References
HABART, Tomáš. Krok za krokem k inkluzi. Praha: Člověk v tísni, 2010, 95 s. ISBN 978-80-87456-00-2.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. ISBN 978-802-4730-707.
MAREŠ, Petr, Markéta HORÁKOVÁ a Miroslava RÁKOCZYOVÁ. Sociální exkluze na lokální úrovni. 1. vyd. Praha: VÚPSV, 2008. 77 s. ISBN 978-807-4160-141.
MATĚJŮ, Petr. Nerovnosti ve vzdělání: Od měření k řešení. Vyd. 1. Praha: SLON, 2010, 495 s. ISBN 978-80-7419-032-2.
Pojďte do školy!: nerovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Editor Iva Janská, Tomáš Habart. Praha: Člověk v tísni, 2011, 189 s. ISBN 978-80-87456-19-4.
SIROVÁTKA, Tomáš. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2004, 237 s. ISBN 80-210-3455-6.
Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Vyd. 1. Editor Tomáš Sirovátka. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sociálních studií, 2004, 237 s. Rubikon (Masarykova univerzita), sv. 9. ISBN 80-862-5119-5.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html