Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků
Thesis title in Czech: | Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků |
---|---|
Thesis title in English: | The influence of the League of Community Schools for inclusion of socially disadvantaged students |
Key words: | Sociálně znevýhodněný žák, sociální exkluze, nerovnost ve vzdělávání, inkluzivní vzdělávání, komunitní škola, Liga komunitních škol, segregované školy. |
English key words: | Socially disadvantaged pupils, social exclusion, inequality in education, inclusive education, community school, „Liga komunitních škol“ (The League of Community Schools), segregated schools. |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Work (21-KSOCP) |
Supervisor: | PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 20.05.2013 |
Date of assignment: | 20.05.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 23.12.2014 |
Date and time of defence: | 03.02.2015 10:00 |
Date of electronic submission: | 05.01.2015 |
Date of proceeded defence: | 03.02.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D. |
Guidelines |
TÉMA
Tématem mé bakalářské práce je vliv spolku Liga komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků. V práci zkoumám i obecný přístup členů Ligy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami obecně. Klíčovými tématy jsou tedy sociální znevýhodnění, nerovnosti ve vzdělávání a inkluzivní vzdělávání. CÍL Cílem bakalářské práce je popsat nerovný přístup k žákům ve vzdělávání, s tím související vliv inkluzivního vzdělávání a problematiku sociálního znevýhodnění. V rámci práce budu analyzovat vliv Ligy komunitních škol na proces sociálního začleňování a sledovat životní dráhy absolventů škol, jež jsou zapojeny do již zmiňovaného spolku. NAVRŽENÉ METODY VÝZKUMU Předpokládám kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů. |
References |
HABART, Tomáš. Krok za krokem k inkluzi. Praha: Člověk v tísni, 2010, 95 s. ISBN 978-80-87456-00-2.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. ISBN 978-802-4730-707. MAREŠ, Petr, Markéta HORÁKOVÁ a Miroslava RÁKOCZYOVÁ. Sociální exkluze na lokální úrovni. 1. vyd. Praha: VÚPSV, 2008. 77 s. ISBN 978-807-4160-141. MATĚJŮ, Petr. Nerovnosti ve vzdělání: Od měření k řešení. Vyd. 1. Praha: SLON, 2010, 495 s. ISBN 978-80-7419-032-2. Pojďte do školy!: nerovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Editor Iva Janská, Tomáš Habart. Praha: Člověk v tísni, 2011, 189 s. ISBN 978-80-87456-19-4. SIROVÁTKA, Tomáš. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2004, 237 s. ISBN 80-210-3455-6. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Vyd. 1. Editor Tomáš Sirovátka. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sociálních studií, 2004, 237 s. Rubikon (Masarykova univerzita), sv. 9. ISBN 80-862-5119-5. |