Vagueness in English university Arts and Humanities lectures
Thesis title in Czech: | Vágnost v anglických univerzitních přednáškách z oblasti humanitních věd |
---|---|
Thesis title in English: | Vagueness in English university Arts and Humanities lectures |
Key words: | vágnost, univerzitní přednášky, funkce jazyka |
English key words: | vagueness, university lectures, functions of language |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of the English Language and ELT Methodology (21-UAJD) |
Supervisor: | doc. PhDr. Markéta Malá, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 20.05.2013 |
Date of assignment: | 20.05.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.05.2013 |
Date and time of defence: | 07.09.2015 00:00 |
Date of electronic submission: | 10.08.2015 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Pavlína Šaldová, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se zaměří na jazykové prostředky vágního vyjadřování v anglických univerzitních přednáškách z oblasti „Arts and Humanities“ a na jejich diskursní funkce. Materiál bude práce čerpat z korpusu přednášek BASE. Práce bude kombinací korpusově založených metod (např. frekvenční distribuce substantiv, kolokace) a kvalitativní analýzy, na jejímž základě budou stanoveny funkce vybraných konstrukcí. Kvalitativní popis se zaměří zejména na substantiva a zájmena s vágní referencí (thing, way, sort, something aj.). Na základě frekvence vágních substantiv a zájmen ve zvoleném korpusu (substantiva thing, way, idea, sort, people, kind patří mezi lemmata s nejvyšší frekvencí výskytu v těchto přednáškách, „general extenders“ and/or something se vyskytují s frekvencí 27.9 na milion slov) lze očekávat poměrně vysoké zastoupení vágních jazykových prostředků. Očekáváme, že vágnost se objeví převážně v souvislosti s evaluativními, interakčními a textově-organizačními funkcemi přednášek. |
References |
Biber, D. et al. (2000) Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow, Longman. Cutting, J. (2007) Vague language explored. London: Palgrave. Deroey, K.L.B. and M. Taverniers (2011) ‘A corpus-based study of lecture functions’, Moderna språk 105:2, 1-22. Channell, J. (1994) Vague Language. Oxford: Oxford University Press. Quirk, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman. |