Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Metoda Grunnlaget jako nástroj snižování vzdělanostních nerovností v předškolní pedagogice
Thesis title in Czech: Metoda Grunnlaget jako nástroj snižování vzdělanostních nerovností v předškolní pedagogice
Thesis title in English: Grunnlaget Method of Concept Teaching Model as an Instrument for Reducing of Inequallities in Pre-Primary Education
Key words: inkluzivní vzdělání, pojmové učení, rovné šance, nerovnosti ve vzdělání
English key words: conceptual teaching, equal chance, inequality in a education
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.05.2013
Date of assignment: 14.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.09.2013
Date and time of defence: 06.09.2016 00:00
Date of electronic submission:31.07.2016
Date of proceeded defence: 06.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
míra vzdělání obyvatel je jedním z nejvýznamějších faktorů ovlivňujících kvalitu života a vyhlídky do budoucna. Práce pojednává o vzdělávání nejmladší generace a možných trendech do budoucna. jako dobrou podpůrnou metodou pro snižování sociokulturního handicapu, který následně snižuje dobrý start v základní škole se ukazuje např. norská vyučovací metoda Grunnlaget, kterou práce popisuje. Do praxe ji u nás zavádí organizace Člověk v tísni o. p. s. od roku 2011, k průkopníkům patří zejména terénní sociální služba v Bílině.
References
Janská, I., Habart, T.: Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2011.
SØNNESYN, Gunvor: Metodologie Grunnlaget. Člověk v tísni, o p s Praha 2011
MÁLKOVÁ, Gabriela: Umění zprostředkovaného učení, Praha, Togga 2008
Kasíková, H., Straková, J. (Eds.)Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Karolinum:Praha, 2011. ISBN ISBN 978-80-246-1911-8
Matějů, P., Straková, J (Eds) (Ne) rovné šance ve vzdělání, vzdělanostní nerovnosti v České republice Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1400-4.
Interkulturní vzdělávání I a II. díl. Člověk v tísni, o. p. s. Praha 2005
Bořkovcová, M., hajská. M.: Závěrečná zpráva z výzkumu (situační analýza)
Hübschmanová, M.: Šaj pes dovakeras. Univerzita Palackého, Olomouc 1998
Šišková, T.:Menšiny a migranti v České republice. Praha, Portál 2008
Šišková, T.: Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, Portál, 2008
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html