Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu
Thesis title in Czech: Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu
Thesis title in English: Relationship of Muslim Families Towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East
Key words: imigranti, integrace, kulturní specifika, muslimové, rodina, vztah, základní škola
English key words: immigrants, integration, cultural specifics, Muslims, family, relation, elementary school
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.05.2013
Date of assignment: 06.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.06.2013
Date and time of defence: 26.01.2016 00:00
Date of electronic submission:10.12.2015
Date of proceeded defence: 26.01.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je analýza vztahu muslimských rodin k české základní škole.
Koncepce práce: teoreticko-empirická.
Metody práce: teoretická analýza, rozhovor.
Teoretická část bude zaměřena na problematiku rodin imigrantů z muslimských zemí, jejich postavení a vztah k české společnosti zastoupené školou, na nejzásadnější kulturní a náboženská specifika a na to, jak ovlivňují výchovu a vztah ke vzdělávání.
V empirické části bude realizováno kvalitativní výzkumné šetření v několika muslimských rodinách žijících v ČR, jejichž děti navštěvují běžnou českou základní školu. Cílem analýzy získaného materiálu bude určit jaká jsou hlavní témata zmiňovaná v souvislosti se školou, jak je vnímán způsob organizace vzdělávání v českých školách a jejich sekularismus, na jaké úrovni rodina se školou spolupracuje (komunikace a domácí příprava) a jaké vnímají klady a zápory školní docházky svých dětí.
References
Gilsenan, M. Recognizing Islam: religion and society in the modern Middle East. London: Tauris, 2000
Janebová, E. Interkulturní komunikace ve škole. Praha: Fortuna, 2010
Nakonečný, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009
Pavlíková, E. Muslimští migranti a český sekulární stát. Červený Kostelec: Mervart, 2012
Průcha, J. Interkulturní psychologie: sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. Praha: Portál, 2004
Rákoczyová, M., & Trbola, R. Sociální integrace přistěhovalců v České republice. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html