Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu
Thesis title in Czech: | Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu |
---|---|
Thesis title in English: | Relationship of Muslim Families Towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East |
Key words: | imigranti, integrace, kulturní specifika, muslimové, rodina, vztah, základní škola |
English key words: | immigrants, integration, cultural specifics, Muslims, family, relation, elementary school |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 06.05.2013 |
Date of assignment: | 06.05.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.06.2013 |
Date and time of defence: | 26.01.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 10.12.2015 |
Date of proceeded defence: | 26.01.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je analýza vztahu muslimských rodin k české základní škole. Koncepce práce: teoreticko-empirická. Metody práce: teoretická analýza, rozhovor. Teoretická část bude zaměřena na problematiku rodin imigrantů z muslimských zemí, jejich postavení a vztah k české společnosti zastoupené školou, na nejzásadnější kulturní a náboženská specifika a na to, jak ovlivňují výchovu a vztah ke vzdělávání. V empirické části bude realizováno kvalitativní výzkumné šetření v několika muslimských rodinách žijících v ČR, jejichž děti navštěvují běžnou českou základní školu. Cílem analýzy získaného materiálu bude určit jaká jsou hlavní témata zmiňovaná v souvislosti se školou, jak je vnímán způsob organizace vzdělávání v českých školách a jejich sekularismus, na jaké úrovni rodina se školou spolupracuje (komunikace a domácí příprava) a jaké vnímají klady a zápory školní docházky svých dětí. |
References |
Gilsenan, M. Recognizing Islam: religion and society in the modern Middle East. London: Tauris, 2000 Janebová, E. Interkulturní komunikace ve škole. Praha: Fortuna, 2010 Nakonečný, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009 Pavlíková, E. Muslimští migranti a český sekulární stát. Červený Kostelec: Mervart, 2012 Průcha, J. Interkulturní psychologie: sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. Praha: Portál, 2004 Rákoczyová, M., & Trbola, R. Sociální integrace přistěhovalců v České republice. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009 |