Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv tréninku exekutivních funkcí na schopnost regulace negativních emocí
Thesis title in Czech: Vliv tréninku exekutivních funkcí na schopnost regulace negativních emocí
Thesis title in English: Training and transfer effects of executive functions to regulation of emotions
Key words: exekutivní funkce, počítačový trénink, regulace emocí, neuropsychologie
English key words: executive functions, computerized training, regulations of emotions, neuropsychology
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Petr Kulišťák, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.05.2013
Date of assignment: 02.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.05.2013
Date and time of defence: 27.01.2016 00:00
Date of electronic submission:09.12.2015
Date of proceeded defence: 27.01.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PhDr. Vladimír Kebza, CSc.
 
 
 
Advisors: PhDr. Luděk Stehlík, Ph.D.
Guidelines
Teoretická část práce se bude zabývat soudobými pohledy neuropsychologie, jež akcentují otázku vztahu mezi emocemi a kognicí. Východisko práce stojí na předpokladu, že emoční a kognitivní procesy spolu významně interagují – budou rozebrány jak kognitivními faktory, které ovlivňují emoce, tak to, jakým způsobem emoce samy uplatňují vliv na kognici a exekutivní funkce. Tyto předpoklady budou dány do souvislostí výzkumů počítačového tréninku exekutivních funkcí.
Výzkumný projekt se bude zabývat možností ovlivnění schopnosti regulace negativních emocí prostřednictvím systematického tréninku exekutivních funkcí pomocí programu Braintwister, který je v klinické praxi využíván k neuropsychologické diagnostice a rehabilitaci.
References
Barkley, R. A. Executive Functions: (2012). What They Are, How They Work, and Why They Evolved. USA: The Guilford Press.
Klinberg, T.(2008). The Overflowing Brain: Information Overload and the Limits of Working Memory. USA: Oxford University Press.
Motomura Y, Kitamura S, Oba K, Terasawa Y, Enomoto M, et al. (2008) Sleep Debt Elicits Negative Emotional Reaction through Diminished Amygdala-Anterior Cingulate Functional Connectivity. PLoS ONE 8(2): e56578. doi:10.1371/journal.pone.0056578(2013)
Kueider AM, Parisi JM, Gross AL, Rebok GW (2012) Computerized Cognitive Training with Older Adults: A Systematic Review. PLoS ONE 7(7): e40588. doi:10.1371/journal.pone.0040588
Verghese J, Mahoney J, Ambrose AF, Wang C, Holtzer R. Effect of cognitive remediation on gait in sedentary seniors. J Gerontol A Biol Sci Med Sci. 2010 Dec; 65(12): 1338-43
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html