Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Thesis title in Czech: Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Thesis title in English: Cognitive development support of adolescents in the family and school environment
Key words: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia
English key words: Adolesence, cognitive modifiability, methods of cognitive development, ICT in education, Tablexia
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.04.2013
Date of assignment: 24.04.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.05.2013
Date and time of defence: 14.09.2015 00:00
Date of electronic submission:20.07.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Lenka Rázgová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce si klade za cíl popsat vybrané metody podpory kognitivního rozvoje dospívajících (např. Concept learning, instrumental enrichment, building learning power, learning power in classroom, philosophy learning in class). Vymezí jejich základní teoretická východiska, kognitivní funkce, na které se zaměřují, základní principy jejich užití a jejich potenciál k proměně učení a poznávání se zaměření na specifické vývojové období dospívání. Hlouběji pak rozpracuje metody používané pro rozvoj jedinců s oslabenými kognitivními schopnostmi a zaměří se na možnosti práce s nimi i na efektivitu práce takové.
References
Bruner, J. (1965). Vzdělávací proces: The process of education. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Feuerstein, R., Feuerstein, R., & Falik, L. (2010). Beyond smarter: mediated learning and the brain's capacity for change. New York: Teachers College Press.
Kulišťák, P. (2011). Neuropsychologie. Praha: Portál.
Lebeer, J. (2006). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Praha: Portál.
Piaget, J., & Inhelder, B. (2000). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.
Sternberg, R., & Williams, W. (c2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Vygotskij, L. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html