Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Thesis title in Czech: | Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí |
---|---|
Thesis title in English: | Cognitive development support of adolescents in the family and school environment |
Key words: | Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia |
English key words: | Adolesence, cognitive modifiability, methods of cognitive development, ICT in education, Tablexia |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.04.2013 |
Date of assignment: | 24.04.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 20.05.2013 |
Date and time of defence: | 14.09.2015 00:00 |
Date of electronic submission: | 20.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Lenka Rázgová, Ph.D. |
Guidelines |
Práce si klade za cíl popsat vybrané metody podpory kognitivního rozvoje dospívajících (např. Concept learning, instrumental enrichment, building learning power, learning power in classroom, philosophy learning in class). Vymezí jejich základní teoretická východiska, kognitivní funkce, na které se zaměřují, základní principy jejich užití a jejich potenciál k proměně učení a poznávání se zaměření na specifické vývojové období dospívání. Hlouběji pak rozpracuje metody používané pro rozvoj jedinců s oslabenými kognitivními schopnostmi a zaměří se na možnosti práce s nimi i na efektivitu práce takové. |
References |
Bruner, J. (1965). Vzdělávací proces: The process of education. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Feuerstein, R., Feuerstein, R., & Falik, L. (2010). Beyond smarter: mediated learning and the brain's capacity for change. New York: Teachers College Press. Kulišťák, P. (2011). Neuropsychologie. Praha: Portál. Lebeer, J. (2006). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Praha: Portál. Piaget, J., & Inhelder, B. (2000). Psychologie dítěte. Praha: Portál. Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál. Sternberg, R., & Williams, W. (c2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon. Vygotskij, L. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál. |