Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Thesis title in Czech: Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Thesis title in English: New Trends in Computer Games Monetization
Key words: Počítačové hry, videohry, crowdfunding, free-to-play, zaplať, kolik chceš, Humble Bundle, Steam, digitální distribuce.
English key words: Computer games, video games, crowdfunding, free-to-play, pay what you want, Humble Bundle, Steam, digital distribution.
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.01.2013
Date of assignment: 29.01.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 05.03.2013
Date and time of defence: 15.09.2016 09:00
Date of electronic submission:01.08.2016
Date of proceeded defence: 15.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je na základě dat sebraných diplomantem pomocí dotazníků mezi hráči počítačových her vyhodnotit, jak různé skupiny českých hráčů reagují na nové trendy v oblasti monetizace her, jako je crowdfunding, free-to-play model financování provozu MMO titulů, nakupování her v balíčcích za cenu, jakou si určí sami kupující, a nakupování v masivních slevových akcích na digitálních distribučních službách.
Práce odpoví na otázky, zda hráči hromadně financující vývoj chtějí více ovlivňovat vývoj titulů, zda ve free-to-play hrách utratí větší peněžní částky než v klasických placených MMO, a zda v balíčcích a slevách nakupují také tituly, které nakonec nehrají. Práce dále porovná, jak na zmíněné trendy reagují různé sociodemografické skupiny českých hráčů.

1. Charakteristika stavu videoherního průmyslu v ČR
2. Popis nástupu nových trendů v oblasti monetizace videoherního průmyslu
3. Případová studie: dotazníkové šetření mezi českými hráči počítačových her
4. Analýza vlivu nových trendů na různé skupiny hráčů, srovnání

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ACKARIASSON, Peter a Timothy WILSON. The Video Game Industry: Formation, Present State, and Future (Routledge Studies in Innovation, Organization and Technology). New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-89652-8
GNEEZY, Ayelet, Uri GNEEZY, Gerhard RIENER a Leif D. NELSON. Pay-what-you-want, identity, and self-signaling in markets. PNAS Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 2012, roč. 109, č. 19, s. 7236-7240. ISSN
HYMAN, Paul. What Are The Rewards Of 'Free-To-Play' MMOs?. Gamasutra [online]. 2012 [cit. 2013-01-01]. Dostupné z: http://www.gamasutra.com/view/feature/132437/what_are_the_rewards_of_.php
LAWTON, Kevin, MAROM, Dan. The Crowdfunding Revolution: Social Networking Meets Venture Financing, CreateSpace, 2010, 254 s., ISBN 1456334727, 9781456334727
LIN, Holin a Chuen-Tsai SUN. Cash trade in free-to-play online games. Games and Culture: A Journal of Interactive Media. 2011, roč. 6, č. 3, s. 270-287. ISSN 15554139. DOI: 10.1177/1555412010364981.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html