Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Thesis title in Czech: | Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her |
---|---|
Thesis title in English: | New Trends in Computer Games Monetization |
Key words: | Počítačové hry, videohry, crowdfunding, free-to-play, zaplať, kolik chceš, Humble Bundle, Steam, digitální distribuce. |
English key words: | Computer games, video games, crowdfunding, free-to-play, pay what you want, Humble Bundle, Steam, digital distribution. |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.01.2013 |
Date of assignment: | 29.01.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 05.03.2013 |
Date and time of defence: | 15.09.2016 09:00 |
Date of electronic submission: | 01.08.2016 |
Date of proceeded defence: | 15.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je na základě dat sebraných diplomantem pomocí dotazníků mezi hráči počítačových her vyhodnotit, jak různé skupiny českých hráčů reagují na nové trendy v oblasti monetizace her, jako je crowdfunding, free-to-play model financování provozu MMO titulů, nakupování her v balíčcích za cenu, jakou si určí sami kupující, a nakupování v masivních slevových akcích na digitálních distribučních službách. Práce odpoví na otázky, zda hráči hromadně financující vývoj chtějí více ovlivňovat vývoj titulů, zda ve free-to-play hrách utratí větší peněžní částky než v klasických placených MMO, a zda v balíčcích a slevách nakupují také tituly, které nakonec nehrají. Práce dále porovná, jak na zmíněné trendy reagují různé sociodemografické skupiny českých hráčů. 1. Charakteristika stavu videoherního průmyslu v ČR 2. Popis nástupu nových trendů v oblasti monetizace videoherního průmyslu 3. Případová studie: dotazníkové šetření mezi českými hráči počítačových her 4. Analýza vlivu nových trendů na různé skupiny hráčů, srovnání Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
ACKARIASSON, Peter a Timothy WILSON. The Video Game Industry: Formation, Present State, and Future (Routledge Studies in Innovation, Organization and Technology). New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-89652-8 GNEEZY, Ayelet, Uri GNEEZY, Gerhard RIENER a Leif D. NELSON. Pay-what-you-want, identity, and self-signaling in markets. PNAS Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 2012, roč. 109, č. 19, s. 7236-7240. ISSN HYMAN, Paul. What Are The Rewards Of 'Free-To-Play' MMOs?. Gamasutra [online]. 2012 [cit. 2013-01-01]. Dostupné z: http://www.gamasutra.com/view/feature/132437/what_are_the_rewards_of_.php LAWTON, Kevin, MAROM, Dan. The Crowdfunding Revolution: Social Networking Meets Venture Financing, CreateSpace, 2010, 254 s., ISBN 1456334727, 9781456334727 LIN, Holin a Chuen-Tsai SUN. Cash trade in free-to-play online games. Games and Culture: A Journal of Interactive Media. 2011, roč. 6, č. 3, s. 270-287. ISSN 15554139. DOI: 10.1177/1555412010364981. |