Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Didaktická hra v současné výuce
Thesis title in Czech: Didaktická hra v současné výuce
Thesis title in English: Didactic game in contemporary pedagogy
Key words: mateřská škola, vstup dítěte na základní školu, hra, druhy her, význam pro dítě, teorie hry, kooperativní dovednosti
English key words: kindergarten, children enter primary school, game types, the importance of game for the child, game theory, cooperative skills
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.12.2012
Date of assignment: 12.12.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.02.2013
Date and time of defence: 26.01.2016 00:00
Date of electronic submission:29.11.2015
Date of proceeded defence: 26.01.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Advisors: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Guidelines
Moje práce bude teoreticko - empirická, zaměřená na přechod dítěte z mateřské školy na výchovné a vzdělávací strategie prvního stupně základní školy. Budou v ní obsažené tyto teoretické části:
Historie hry ve výuce
Volná hra a její důležitost v mateřské škole
Funkce hry v základním vzdělávání - zaměřeno na 1. ročník ZŠ
Aplikace hry ve výuce - výběr, motivace, organizace, hodnocení
Přechod dítěte na výchovně vzdělávací strategie ZŠ a jeho možná rizika
Empirická část bude věnována případové studii základní školy, která je spojena s mateřskou.

My dissertation will be written theoretic - empirical. It will be concentrated on transition of children from nursery school to pedagogical and educational strategy of elementary school. It will be consists of this theoretic parts:
History of game in teaching
Free game and its importance in nursery school
Function of game in elementary school - concentrated on first class
Application of game in teaching - selection, motivation, organization and evaluation
Transition of children to pedagogical and educational strategy of elementary school and its possible risks
Empirical part will be devoted to case study of elementary school which is connected with nursery school.
References
BLÁKOVÁ, K. Hry pro tvořivé vyučování. Praha: Agentura Strom, 1997.
GARDINOVÁ, N. Krátké hry pro dlouhé chvíle. Praha: Portál, 1996.
HOUŠKA, T. Škola pro třetí tisíciletí. Praha: Houška, 1995.
KASÍKOVÁ, Hana, VALIŠOVÁ, Alena a kol. Pedagogika pro učitele. Praha:Grada, 2007
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a kol. Předškolní a primární pedagogika. Praha:Portál, 2001.
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole. Praha: Grada. 2005.
NEELŠOVSKÁ, Alena, SPÁČILOVÁ, Hana. Didaktika primární školy.Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005.
OPATŘILOVÁ, Eva a kol. Rámcový vzdělávací program pro předškolnívzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha:Portál, 2000
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha:VÚP, 2007.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html