Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Thesis title in Czech: Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Thesis title in English: Mobile Learning (m-learning): possibilities and limits of mobile technologies for education
Key words: mobilní vzdělávání – m-learning – mobilní zařízení – informační chování – digitální generace – digitální domorodci – digitální přistěhovalci – projekty mobilního vzdělávání – mobilní vzdělávací aplikace – tablet – smartphone – dotazníkový průzkum
English key words: mobile learning – m-learning - mobile devices – information behavior – digital generation – digital natives – digital immigrants – mobile learning projects – mobile educational applications – tablet – smartphone – questionnaire evaluation
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 26.08.2013
Date of assignment: 28.08.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.11.2013
Date and time of defence: 14.09.2015 09:30
Date of electronic submission:30.07.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Guidelines
Cílem diplomové práce je popsat termín "mobilní vzdělávání" a definovat pojmy související. Práce se zaměří na popsání konkrétních příkladů mobilních vzdělávacích aplikací a na popsání konkrétních příkladů zapojení m-learningu do výuky na českých školách. Praktickou část práce bude tvořit průzkum mezi pedagogy a studenty vybraných škol, jehož cílem je ověřit, jak používání mobilních zařízení ovlivňuje informační chování vybraných respondentů.

Předběžná osnova:
1. Úvod
2. Obecná charakteristika m-learningu a souvisejících pojmů
3. Mobilní zařízení - výhody a nevýhody
4. Konkrétní příklady mobilních vzdělávacích aplikací a zapojení mobilního vzdělávání do výuky
5. Průzkum mezi pedagogy a studenty se zaměřením na informační chování studentů používajících mobilní aplikace ve školní výuce
6. Závěr

Diplomová práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ALLY, Mohamed. Mobile Learning: Transforming the Delivery of Education and Training. Edmonton: AU Press, 2009. ISBN 978-189-7425-435.

GUY, Retta. Mobile Learning: Pilot projects and Initiatives. Santa Rosa: Informing Science Press, 2010. ISBN 978-1-932886-31-3.

GUY, Retta. The Evolution of Mobile Teaching and Learning. Santa Rosa: Informing Science Press, 2009. ISBN 978-193-2886-146.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html