Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Thesis title in Czech: | Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy |
---|---|
Thesis title in English: | Mobile Learning (m-learning): possibilities and limits of mobile technologies for education |
Key words: | mobilní vzdělávání – m-learning – mobilní zařízení – informační chování – digitální generace – digitální domorodci – digitální přistěhovalci – projekty mobilního vzdělávání – mobilní vzdělávací aplikace – tablet – smartphone – dotazníkový průzkum |
English key words: | mobile learning – m-learning - mobile devices – information behavior – digital generation – digital natives – digital immigrants – mobile learning projects – mobile educational applications – tablet – smartphone – questionnaire evaluation |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 26.08.2013 |
Date of assignment: | 28.08.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.11.2013 |
Date and time of defence: | 14.09.2015 09:30 |
Date of electronic submission: | 30.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je popsat termín "mobilní vzdělávání" a definovat pojmy související. Práce se zaměří na popsání konkrétních příkladů mobilních vzdělávacích aplikací a na popsání konkrétních příkladů zapojení m-learningu do výuky na českých školách. Praktickou část práce bude tvořit průzkum mezi pedagogy a studenty vybraných škol, jehož cílem je ověřit, jak používání mobilních zařízení ovlivňuje informační chování vybraných respondentů. Předběžná osnova: 1. Úvod 2. Obecná charakteristika m-learningu a souvisejících pojmů 3. Mobilní zařízení - výhody a nevýhody 4. Konkrétní příklady mobilních vzdělávacích aplikací a zapojení mobilního vzdělávání do výuky 5. Průzkum mezi pedagogy a studenty se zaměřením na informační chování studentů používajících mobilní aplikace ve školní výuce 6. Závěr Diplomová práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
ALLY, Mohamed. Mobile Learning: Transforming the Delivery of Education and Training. Edmonton: AU Press, 2009. ISBN 978-189-7425-435. GUY, Retta. Mobile Learning: Pilot projects and Initiatives. Santa Rosa: Informing Science Press, 2010. ISBN 978-1-932886-31-3. GUY, Retta. The Evolution of Mobile Teaching and Learning. Santa Rosa: Informing Science Press, 2009. ISBN 978-193-2886-146. |