Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Thesis title in Czech: Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Thesis title in English: Interactive technologies for museums: analysis and possibilities of implementation with focus on enhancement visitors' motivation and engagement
Key words: interaktivní technologie, muzejní edukace, neformální vzdělávání, interaktivní exponát, interakční design
English key words: interactive technology, museum education, informal education, interactive exhibit, interaction design
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.05.2013
Date of assignment: 27.05.2013
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.07.2013
Date and time of defence: 07.09.2015 09:00
Date of electronic submission:03.08.2015
Date of proceeded defence: 07.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této bakalářské práce je popsat vývoj interaktivních technologií pro muzea a současné trendy v této oblasti. Práce se zaměří jak na možnosti zapojení návštěvníků prostřednictvím interaktivních technologií, tak na omezení, která tyto technologie mají. V druhé části bude zmapována situace v českých muzeích a budou analyzovány a porovnávány vybrané interaktivní instalace a technologie, které jsou součástí těchto muzeí.

Předběžná osnova
1. Úvod
2. Kontext muzea
3. Historický vývoj
4. Současné trendy
5. Využití interaktivních technogií v českých muzeích
6. Závěr
References
HEIN, George E.Learning in the museum. New York: Routledge, 1998, xi, 203 p. ISBN 0203028325.

CIOLFI, Luigina a Liam J. BANNON. Designing hybrid places: merging interaction design, ubiquitous technologies and geographies of the museum space.CoDesign[online]. 2007, vol. 3, issue 3, s. 159-180 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15710880701524559

FLECK, M., M. FRID, T. KINDBERG, E. O'BRIEN-STRAIN, R. RAJANI a M. SPASOJEVIC. From informing to remembering: ubiquitous systems in interactive museums.IEEE Pervasive Computing[online]. 2002, vol. 1, issue 2, s. 13-21 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://ieeexplore.ieee.org/lpdocs/epic03/wrapper.htm?arnumber=1012333

GAMMON, Ben. Seven more lessons learnt in interactive exhibit development: Paper presented at the Museum Association Conference Senses working overtime: Optimising interactive exhibits. In:Ben Gammon Consulting[online]. 2008 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.bengammon.com/downloads/MA_presentation_d1.doc
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html