Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Thesis title in Czech: | Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků |
---|---|
Thesis title in English: | Interactive technologies for museums: analysis and possibilities of implementation with focus on enhancement visitors' motivation and engagement |
Key words: | interaktivní technologie, muzejní edukace, neformální vzdělávání, interaktivní exponát, interakční design |
English key words: | interactive technology, museum education, informal education, interactive exhibit, interaction design |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 27.05.2013 |
Date of assignment: | 27.05.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 10.07.2013 |
Date and time of defence: | 07.09.2015 09:00 |
Date of electronic submission: | 03.08.2015 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této bakalářské práce je popsat vývoj interaktivních technologií pro muzea a současné trendy v této oblasti. Práce se zaměří jak na možnosti zapojení návštěvníků prostřednictvím interaktivních technologií, tak na omezení, která tyto technologie mají. V druhé části bude zmapována situace v českých muzeích a budou analyzovány a porovnávány vybrané interaktivní instalace a technologie, které jsou součástí těchto muzeí. Předběžná osnova 1. Úvod 2. Kontext muzea 3. Historický vývoj 4. Současné trendy 5. Využití interaktivních technogií v českých muzeích 6. Závěr |
References |
HEIN, George E.Learning in the museum. New York: Routledge, 1998, xi, 203 p. ISBN 0203028325. CIOLFI, Luigina a Liam J. BANNON. Designing hybrid places: merging interaction design, ubiquitous technologies and geographies of the museum space.CoDesign[online]. 2007, vol. 3, issue 3, s. 159-180 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15710880701524559 FLECK, M., M. FRID, T. KINDBERG, E. O'BRIEN-STRAIN, R. RAJANI a M. SPASOJEVIC. From informing to remembering: ubiquitous systems in interactive museums.IEEE Pervasive Computing[online]. 2002, vol. 1, issue 2, s. 13-21 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://ieeexplore.ieee.org/lpdocs/epic03/wrapper.htm?arnumber=1012333 GAMMON, Ben. Seven more lessons learnt in interactive exhibit development: Paper presented at the Museum Association Conference Senses working overtime: Optimising interactive exhibits. In:Ben Gammon Consulting[online]. 2008 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.bengammon.com/downloads/MA_presentation_d1.doc |