Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Sociálně-pedagogické přístupy v práci školního metodika prevence na ZŠ
Thesis title in Czech: Sociálně-pedagogické přístupy v práci školního metodika prevence na ZŠ
Thesis title in English: The socio-pedagogical approaches in the work of the school methodology of prevention in elementary school
Key words: sociálně-pedagogické přístupy, sociálně-pedagogické techniky, školní metodik prevence, specifika role, legislativní rámec, kompetence, odměňování, vzdělání, etika, základní škola
English key words: social pedagogical approaches, social pedagogical techniques, school prevention methodologist, role specifics, legislative ambit, qualifications, rewards, education, ethics, primary school
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.09.2012
Date of assignment: 06.09.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.01.2013
Date and time of defence: 26.01.2015 09:00
Date of electronic submission:20.01.2015
Date of proceeded defence: 26.01.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce pojednává o sociálně-pedagogických přístupech školního metodika prevence, jejich teorietickému zázemí a využitelnosti v praxi. Zaměřuje se na osobnost školního metodika prevence a na jeho konkrétní přístupy na pracovišti. Praktická část je zaměřena na zmapování využitelnosti sociálně-pedagogických přístupů v praxi.
References
Kraus, B., Poláčková, V. et.al. Člověk - prostředí - výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
Matoušek, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2003.
Matoušek, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003.
Drapela, V. J. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 1997.
Jedlička, R.; Klíma, P.; Němec, J.; Pilař, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deivací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004.
Kratochvíl, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2006 ISBN 80-7367-122-0
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha: Portál, 2000.
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998.
Prochaska, J. O., Norcross, J. C. Psychoterapeutické systémy. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-766-4.
Satir, V. Společná terapie rodiny. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-303-1.
Schmidbauer, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000.
Úlehla, J. Umění pomáhat. Praha: Slon, 1999. ISBN 80-85850-69-9.
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Školský zákon a jeho novely
Zákon o rodině č. 94/1963 Sb.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html