Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Profesní předsudky jako limitující faktor práce pedagogických pracovníků a pracovníků sociální péče se znevýhodněnými klienty
Thesis title in Czech: Profesní předsudky jako limitující faktor práce pedagogických pracovníků a pracovníků
sociální péče se znevýhodněnými klienty
Thesis title in English: Professional prejudices as a limiting factor in the work of teaching staff and social care workers with disadvantaged clients
Key words: Předsudky, klient, sociální péče, pedagogičtí pracovníci, pracovníci v sociálních službách.
English key words: Prejudices, client, social care, teaching staff, social care workers.
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.05.2012
Date of assignment: 23.05.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.08.2012
Date and time of defence: 14.06.2016 00:00
Date of electronic submission:01.05.2016
Date of proceeded defence: 14.06.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cíl práce: nabídnout vhled do problematiky profesních předsudků pedagogických pracovníků a pracovníků v sociálních službách v zařízeních se znevýhodněnými klienty, zejména s mentálním postižením a hledat doporučení v dané oblasti.
V první části práce jsou shrnuty obecné poznatky o předsudcích, předsudcích v péči o klienta a etos pomáhajících profesí. Pozornost je věnována edukaci pedagogických pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Ve druhé části je porovnáno na konkrétních případech, do jaké míry předsudky limitují práci pedagogických pracovníků a pracovníků v sociálních službách v konkrétním zařízení se znevýhodněnými klienty.
Charakter práce: teoreticko-empirická
Obsahový rámec: vyjasnění terminologického aparátu, etika pomáhajících profesí, profesní předsudky a jejich vliv na práci profesionálů v sociální oblasti, analýza tohoto vlivu u klientů s mentálním postižením, edukace pedagogických pracovníků a pracovníků v sociálních službách, prevence předsudků
Metodologický rámec: kvalitativní výzkumná strategie založená na analýze kasuistického materiálu
References
Allport, G. W.: O povaze předsudků. Praha, Prostor, 2004, ISBN 80-7260-125-3
Emerson, E.: Problémové chování u lidí s mentální retardací. Praha, Portál, 2008, ISBN 80-7 367 -390- 1
Haškovcová, H.: Fenomén stáří. Praha, Panorama, 1990, ISBN 80-7038-158-2
Jankovský, J.: Etika pro pomáhající profese. Praha, Triton, 2003, ISBN 80-7254-329-6
Jůn, H.: Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Praha, Portál, 2010, ISBN 80-7367 -590-5
Kopřiva, K.: Lidský vztah jako součást profese. Praha, Portál, ISBN 80-7178-150-9
Musil, L.: „Ráda bych Vám pomohla, ale“ – dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: nakl. Marek Zeman, 2004, ISBN 80-903070-1-9
Michalík, J. a kol.: Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha, Portál, 2011, ISBN 80-7367-859-3
Nakonečný, M.: Sociální psychologie. Praha, Academia, 1999, ISBN 80-20006-907
Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha, Karolinum, 1998, ISBN 8071845698
Průcha, J., Mareš, J., Walterová, E.: Pedagogický slovník. Praha, Portál, ISBN 80-7178-029-4
Říčan, P.: Cesta životem. Praha, Panorama, 1. vyd.,1990, ISBN 80-7038-078-0
Vybíral, Z.: Psychologie komunikace. Praha, Portál, 2005, ISBN 80-7367-387-1
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html