Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
The use of new (social) media in the Food business
Thesis title in Czech: Nová (sociální) média a jídlo
Thesis title in English: The use of new (social) media in the Food business
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Denisa Kera, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.05.2012
Date of assignment: 11.05.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.07.2013
Date and time of defence: 16.09.2015 09:00
Submitted/finalized: no
Guidelines
1. Aktuální stav
1. 1 nastínění problematiky fastfoodu z hlediska kulturního fenoménu
1. 2 jak nová média ovlivňují trh s jídlem
1. 2. 1 možnosti sociálních sítí
1. 2. 2 aplikace jako nové distribuční kanály
1. 2. 3 interkace a socializační aspekt jídla a jeho virtuální pomůcky
1. 3 Fast „Food studies“: nové technologické směry v kultuře pouličního jídla
1. 3. 1 Food Trucks
1. 3. 2 vědecké kulinářské přístupy
1. 3. 3 hack & mobile komunita
2. HotKarot
2. 1 popis jednotlivých částí projektu
2. 1. 1 OpenSauce jako nový user interface pouličního stánku
2. 1. 2 fenomén mobilního jídla vs. technická úskalí provozu
2. 1. 3 FoodHacking & FoodDesign
2. 1. 4 fastfood jako hra: gamifikace prodeje
3. Analýza dat získaných z praxe projektu Hotkarot
Diplomová práce si ve třech částech (seznámení, vlastní projekt, analýza) klade za cíl zpracovat stať o jídle a nových médiích - o vzájemném vlivu, o změnách, které vlivem dostupnosti nových technologií nastaly.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími normativními dokumenty.
References
John Baichtal. Hack This: 24 Incredible Hackerspace Projects from the DIY Movement. 1. Edition. QUE. 6 Oct 2011. 0789748975.
Richard R. Wilk. Fast Food/Slow Food: The Cultural Economy of the Global Food System (Society for Economic Anthropology Monographs). illustrated edition. AltaMira Press, 28 Jun 2006. 075910915X
Maja Kuzmanovic. Open Sauces. 1. Edition. FoAM, Brussels, Belgium. 2009. ISBN/EAN: 978-90-810733-0-1
Andrew F. Smith. Encyclopedia of Junk Food and Fast Food. 1 edition. Greenwood Press. 30 Aug 2006. 0313335273. James L. Watson. The Cultural Politics of Food and Eating: A Reader (Blackwell Readers in Anthropology). 1 edition. Wiley-Blackwell. 3 Nov 2004. 0631230939
Food+Tech Connect: CONNECTing food and tech innovators [online magazine]. 2012- [cit. 1.5. 2012]. Dostupné z: http://www.foodandtech.com/.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html