Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Specifika vedení rozhovoru s dítětem v obtížné životní situaci
Thesis title in Czech: Specifika vedení rozhovoru s dítětem v obtížné životní situaci
Thesis title in English: Specifics of a dialogue with a child in a difficult living situation
Key words: Dítě, emoce, klient, krize, mládež, pedagog, pomoc, problém, prostředí, rozhovor, situace.
English key words: (a)child, (an)emotion, (a)client, (a)crisis, (a)teen-agers, (an)educator, (a) help, (a) problem, (an) environment, (an)interview, (a)situation
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.04.2012
Date of assignment: 12.04.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.12.2012
Date and time of defence: 14.06.2016 00:00
Date of electronic submission:16.05.2016
Date of proceeded defence: 14.06.2016
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem dipolomové práce je sociálně pedagogicky vedený rozhovor s dítětem, které se nachází v obtížné životní situaci krizové povahy. Cílem práce je vystižení hlavních specifik, které jsou pro rozhovor s dítětem klíčové pro iniciaci sociálně pedagogického dění a poskytnutí sociálně pedagogické pomoci. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická. Teoretická část je zaměřena na analýzu a shrnutí dosavadních teoretických poznatků a přístupů. Samostatné kapitoly jsou věnovány vymezení obtížné životní situace a faktorům jejího vzniku, charakteristice situace dítěte jako klienta pomáhajících profesí, krizové intervenci jako jedné z cest práce s dětským klientem, fázím a zásadám vedení rozhovoru. Praktická část představuje specifika vedení rozhovoru v telefonické krizové intervenci prostřednictvím kazuistiky a analýzy rozhovorů.
References
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. 2. vyd., Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-7367346-8.
JEDLIČKA, R., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situací. 1. vyd., Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KREJČÍŘOVÁ, D., VANÍČKOVÁ, E. a kol. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. 1. vyd., Praha: IREAS, 2007. ISBN 978-80-86684-47-5
MATOUŠEK, O., MATOUŠKOVÁ, A. Mládež a delikvence. 3.vyd., Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.
SMOLÍK, J., Subkultury mládeže. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.
VÁGNEROVÁ, M., Vývojová psychologie I (dětství a dospívání). 1. vyd., Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
VÁGNEROVÁ, M., Psychopatologie pro pomáhající profese. 4. vyd., Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
VODÁČKOVÁ, D. a kol., Krizová intervence. 2. vyd., Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-342-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html