Specifika vedení rozhovoru s dítětem v obtížné životní situaci
Thesis title in Czech: | Specifika vedení rozhovoru s dítětem v obtížné životní situaci |
---|---|
Thesis title in English: | Specifics of a dialogue with a child in a difficult living situation |
Key words: | Dítě, emoce, klient, krize, mládež, pedagog, pomoc, problém, prostředí, rozhovor, situace. |
English key words: | (a)child, (an)emotion, (a)client, (a)crisis, (a)teen-agers, (an)educator, (a) help, (a) problem, (an) environment, (an)interview, (a)situation |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 12.04.2012 |
Date of assignment: | 12.04.2012 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 10.12.2012 |
Date and time of defence: | 14.06.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 16.05.2016 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2016 |
Submitted/finalized: | committed by worker on behalf on and finalized |
Opponents: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Guidelines |
Tématem dipolomové práce je sociálně pedagogicky vedený rozhovor s dítětem, které se nachází v obtížné životní situaci krizové povahy. Cílem práce je vystižení hlavních specifik, které jsou pro rozhovor s dítětem klíčové pro iniciaci sociálně pedagogického dění a poskytnutí sociálně pedagogické pomoci. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická. Teoretická část je zaměřena na analýzu a shrnutí dosavadních teoretických poznatků a přístupů. Samostatné kapitoly jsou věnovány vymezení obtížné životní situace a faktorům jejího vzniku, charakteristice situace dítěte jako klienta pomáhajících profesí, krizové intervenci jako jedné z cest práce s dětským klientem, fázím a zásadám vedení rozhovoru. Praktická část představuje specifika vedení rozhovoru v telefonické krizové intervenci prostřednictvím kazuistiky a analýzy rozhovorů. |
References |
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. 2. vyd., Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-7367346-8.
JEDLIČKA, R., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situací. 1. vyd., Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0. KREJČÍŘOVÁ, D., VANÍČKOVÁ, E. a kol. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. 1. vyd., Praha: IREAS, 2007. ISBN 978-80-86684-47-5 MATOUŠEK, O., MATOUŠKOVÁ, A. Mládež a delikvence. 3.vyd., Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8. ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6. SMOLÍK, J., Subkultury mládeže. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7. VÁGNEROVÁ, M., Vývojová psychologie I (dětství a dospívání). 1. vyd., Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8. VÁGNEROVÁ, M., Psychopatologie pro pomáhající profese. 4. vyd., Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4. VODÁČKOVÁ, D. a kol., Krizová intervence. 2. vyd., Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-342-0. |