Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Postavení aktivit ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 podle SERR
Thesis title in Czech: Postavení aktivit ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 podle SERR
Thesis title in English: Activities to a comprehensive training of language skills in textbooks of Czech as a foreign language at level B1 according to the Common European Framework of Reference for Languages
Key words: lingvodidaktika, řečové dovednosti, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, úroveň B1
English key words: lingvodidactic, language skills, level B1, Common European Framework of Reference for Languages
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Studies (21-UBS)
Supervisor: Mgr. Marie Boccou Kestřánková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 31.03.2012
Date of assignment: 14.08.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.08.2016
Date and time of defence: 07.09.2016 09:00
Date of electronic submission:15.08.2016
Date of proceeded defence: 07.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Pokyny k vypracování:

1. Jazykové dovednosti v češtině jako cizím jazyku na úrovni B1 podle SERR

2. Vybrané vyučovací materiály češtiny pro cizince na úrovni B1 podle SERR

3. Současné pojetí nácviku řečových dovedností na úrovni B1 podle SERR

4. Prezentace nespisovných variet českého jazyka

5. Srovnání zjištěných poznatků

6. Závěr
References
Doporučená literatura:
Čechová, M. a kol., Čeština – řeč a jazyk, Praha 2000.
Čechová, M., Styblík, V., Čeština a její vyučování, Praha 1998.
Hendrich, J. a kol., Didaktika cizích jazyků, Praha 1988.
Hrdlička M., Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka, Praha 2009.
Richards J. C., Rodgers T. S., Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge 2001.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, Olomouc 2002.
Šára, M. a kol.: Prahová úroveň - Čeština jako jazyk cizí, Strasbourgh 2001.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html