Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí subkulturou vysokoškolských studentů
Thesis title in Czech: Vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí subkulturou vysokoškolských studentů
Thesis title in English: The perception of crisis communication via social networks by subculture of university students
Key words: komunikace, krizová komunikace, krize, sociální sítě, Facebook, Twitter, vnímání, studenti, informace, důvěryhodnost, mimořádná situace
English key words: communication, crisis communication, crisis, social networks, Facebook, Twitter, perception, students, credibility, extraordinary situations
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Ethnology (21-UETN)
Supervisor: PhDr. Dr. Martin Opatrný, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.01.2012
Date of assignment: 18.01.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 13.02.2012
Date and time of defence: 08.09.2015 10:00
Date of electronic submission:17.08.2015
Date of proceeded defence: 08.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Roman Černík
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměřuje na vnímání krizové situace a krizové komunikace studenty vysokých škol prostřednictvím sociálních sítí. Práce dále rozvíjí proces krizová komunikace a popisuje, jak příjemce vnímá informace související s krizí a jakou váhu jim přikládá. Na závěr se práce snaží upozornit na sociální sítě jako nejvlivnější komunikační médium.
References
Bednář, V. (2012). Krizová komunikace s médii. Praha: Grada.
Coombs, W. (2012). Ongoing crisis communication: planning, managing, and responding. Thousand Oaks, Calif.: SAGE.
DeVito, J. (2008). Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada.
Ftorek, J. 2009. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada Publishing.
Fuchs, C. (2014). Social media: a critical introduction. Los Angeles: Sage.
Goffman, E. (1999). Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon.
Kastová, V. 2010. Krize a tvořivý přístup k ní: typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Praha: Portál.
McQuail, D. (1999). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
Paulík, K. (2010). Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada.
Vymětal, Š. (2009). Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada.
Wendling, C., J. Radisch and S. Jacobzone (2013). The Use of Social Media in Risk and Crisis Communication. OECD Working Papers on Public Governance, No. 24, OECD Publishing.http://dx.doi.org/10.1787/5k3v01fskp9s-en
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html