Vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí subkulturou vysokoškolských studentů
Thesis title in Czech: | Vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí subkulturou vysokoškolských studentů |
---|---|
Thesis title in English: | The perception of crisis communication via social networks by subculture of university students |
Key words: | komunikace, krizová komunikace, krize, sociální sítě, Facebook, Twitter, vnímání, studenti, informace, důvěryhodnost, mimořádná situace |
English key words: | communication, crisis communication, crisis, social networks, Facebook, Twitter, perception, students, credibility, extraordinary situations |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Ethnology (21-UETN) |
Supervisor: | PhDr. Dr. Martin Opatrný, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.01.2012 |
Date of assignment: | 18.01.2012 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 13.02.2012 |
Date and time of defence: | 08.09.2015 10:00 |
Date of electronic submission: | 17.08.2015 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Roman Černík |
Guidelines |
Bakalářská práce se zaměřuje na vnímání krizové situace a krizové komunikace studenty vysokých škol prostřednictvím sociálních sítí. Práce dále rozvíjí proces krizová komunikace a popisuje, jak příjemce vnímá informace související s krizí a jakou váhu jim přikládá. Na závěr se práce snaží upozornit na sociální sítě jako nejvlivnější komunikační médium. |
References |
Bednář, V. (2012). Krizová komunikace s médii. Praha: Grada.
Coombs, W. (2012). Ongoing crisis communication: planning, managing, and responding. Thousand Oaks, Calif.: SAGE. DeVito, J. (2008). Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada. Ftorek, J. 2009. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada Publishing. Fuchs, C. (2014). Social media: a critical introduction. Los Angeles: Sage. Goffman, E. (1999). Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon. Kastová, V. 2010. Krize a tvořivý přístup k ní: typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Praha: Portál. McQuail, D. (1999). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. Paulík, K. (2010). Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada. Vymětal, Š. (2009). Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada. Wendling, C., J. Radisch and S. Jacobzone (2013). The Use of Social Media in Risk and Crisis Communication. OECD Working Papers on Public Governance, No. 24, OECD Publishing.http://dx.doi.org/10.1787/5k3v01fskp9s-en |