Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (výzkumná sonda na ZŠ Chanov)
Thesis title in Czech: Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
(výzkumná sonda na ZŠ Chanov)
Thesis title in English: The values of children and young people from sociocultural disadvantaged backgrounds (research in elementary school Chanov)
Key words: Hodnoty, děti, Romové, sociokulturně znevýhodňující prostředí, morální vývoj, rodina, výchova, základní škola.
English key words: Values, children, Romanies, sociocultural disadvantaged backgrounds, moral development, family, education, elementary school.
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
Author: Mgr. Miroslava Fichtnerová - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.02.2011
Date of assignment: 23.02.2011
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.02.2012
Date and time of defence: 14.09.2015 09:30
Date of electronic submission:30.07.2015
Date of proceeded defence: 14.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Advisors: PhDr. Anežka Šubrová, DiS.
Guidelines
V diplomové práci vymezím teoretický rámec pro pojmy spojené s hodnotami, hodnotovou orientací a sociokulturně znevýhodňujícím prostředím. Návazně v empirické části budu zjišťovat jaké hodnoty mají děti a mládež ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Pro výzkumné šetření použiji dotazník, který budou vyplňovat žáci základní školy v Chanově. Na základě zjištěných dat vypracuji závěr.

The thesis will define a theoretical framework for terms related to values, value orientation and socio-culturally disadvantaged environment. Following the empirical section will determine what values to children and youth from disadvantaged backgrounds. For research survey will use a questionnaire, which will fill elementary school pupils in Chanov. Based on the data, draw conclusions.
References
BAKALÁŘ, P. Psychologie Romů. Praha: Votobia, 2004. 179 s. ISBN 80-7220-180-8.
CAKIRPALOGLU, P. Psychologie hodnot. 2., dopl. a přeprac. vyd. . Olomouc: Univerzita Palackého, 2009. 376 s. ISBN 978-80-244-2295-4.
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
EYRE, L.; EYRE, R. Jak naučit děti hodnotám . 2. vyd. . Praha: Portál, 2007. 160 s. ISBN 978-80-7367-275-1.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi . Vyd. 2. . Praha: Portál, 2003. 383 s. ISBN 80-7178-626-8.
GRÁC, J. Pohľady do psychológie hodnotovej orientácie mládeže . 1. vyd. . Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1979. 338 s.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu : Základy pedagogického výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALEJA, M. Romové a škola versus rodiče a žáci. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. 162. ISBN 978-80-7368-943-8.
NAVRÁTIL, P. Romové v české společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 223 s. ISBN 80-7178-741-8.
NEČAS, C. Romové v České republice včera a dnes. 5. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 129 s. ISBN 80-244-0497-4.
ŘÍČAN, P. S Romy žít budeme - jde o to jak. 2. vyd. Praha: Portál, 2000. 149 s. ISBN 80-7178-410-9.
SMÉKAL, V. Utváření a vývoj osobnosti: psychologické, sociální a pedagogické aspekty. Vyd. 1. . Brno: Barrister & Principal, 2002. 364 s. ISBN 80-85947-83-8.
ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 84 s. ISBN 80-247-0277-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html