Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (výzkumná sonda na ZŠ Chanov)
Thesis title in Czech: | Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (výzkumná sonda na ZŠ Chanov) |
---|---|
Thesis title in English: | The values of children and young people from sociocultural disadvantaged backgrounds (research in elementary school Chanov) |
Key words: | Hodnoty, děti, Romové, sociokulturně znevýhodňující prostředí, morální vývoj, rodina, výchova, základní škola. |
English key words: | Values, children, Romanies, sociocultural disadvantaged backgrounds, moral development, family, education, elementary school. |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PhDr. Karolína Burešová, Ph.D. |
Author: | Mgr. Miroslava Fichtnerová - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.02.2011 |
Date of assignment: | 23.02.2011 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 08.02.2012 |
Date and time of defence: | 14.09.2015 09:30 |
Date of electronic submission: | 30.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Advisors: | PhDr. Anežka Šubrová, DiS. |
Guidelines |
V diplomové práci vymezím teoretický rámec pro pojmy spojené s hodnotami, hodnotovou orientací a sociokulturně znevýhodňujícím prostředím. Návazně v empirické části budu zjišťovat jaké hodnoty mají děti a mládež ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Pro výzkumné šetření použiji dotazník, který budou vyplňovat žáci základní školy v Chanově. Na základě zjištěných dat vypracuji závěr.
The thesis will define a theoretical framework for terms related to values, value orientation and socio-culturally disadvantaged environment. Following the empirical section will determine what values to children and youth from disadvantaged backgrounds. For research survey will use a questionnaire, which will fill elementary school pupils in Chanov. Based on the data, draw conclusions. |
References |
BAKALÁŘ, P. Psychologie Romů. Praha: Votobia, 2004. 179 s. ISBN 80-7220-180-8.
CAKIRPALOGLU, P. Psychologie hodnot. 2., dopl. a přeprac. vyd. . Olomouc: Univerzita Palackého, 2009. 376 s. ISBN 978-80-244-2295-4. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7. EYRE, L.; EYRE, R. Jak naučit děti hodnotám . 2. vyd. . Praha: Portál, 2007. 160 s. ISBN 978-80-7367-275-1. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi . Vyd. 2. . Praha: Portál, 2003. 383 s. ISBN 80-7178-626-8. GRÁC, J. Pohľady do psychológie hodnotovej orientácie mládeže . 1. vyd. . Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1979. 338 s. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu : Základy pedagogického výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4. KALEJA, M. Romové a škola versus rodiče a žáci. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. 162. ISBN 978-80-7368-943-8. NAVRÁTIL, P. Romové v české společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 223 s. ISBN 80-7178-741-8. NEČAS, C. Romové v České republice včera a dnes. 5. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 129 s. ISBN 80-244-0497-4. ŘÍČAN, P. S Romy žít budeme - jde o to jak. 2. vyd. Praha: Portál, 2000. 149 s. ISBN 80-7178-410-9. SMÉKAL, V. Utváření a vývoj osobnosti: psychologické, sociální a pedagogické aspekty. Vyd. 1. . Brno: Barrister & Principal, 2002. 364 s. ISBN 80-85947-83-8. ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 84 s. ISBN 80-247-0277-0. |