Oborové čtení ve výuce zeměpisu: přístupy učitelů v širším kontextu
Thesis title in Czech: | Oborové čtení ve výuce zeměpisu: přístupy učitelů v širším kontextu |
---|---|
Thesis title in English: | Reading in geographical teaching: teacher´s approach in a wider context |
Key words: | oborové čtení, oborová gramotnost, potenciál textu, náročnost textu, přístup učitele, profesní vědění, vidění a jednání, přesvědčení učitele, profesní učení, zakotvená teorie |
English key words: | reading in disciplines, disciplinary literacy, text complexity, teacher´s attitude, professional knowing, vision and action, teacher´s belief, professional learning, grounded theory |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | dissertation |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.11.2010 |
Date of assignment: | 30.11.2010 |
Date and time of defence: | 13.09.2019 13:00 |
Date of electronic submission: | 18.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 13.09.2019 |
Opponents: | doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. |
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. | |
Advisors: | PhDr. Hana Košťálová |