Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Thesis title in Czech: Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Thesis title in English: The Attitudes Formed by Geographical Education
Key words: postoje, hodnocení, kurikulum, sémantický diferenciál, Česko
English key words: attitude, value, curriculum, semantic differential, Czechia
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 18.01.2010
Date of assignment: 18.01.2010
Date of electronic submission:16.11.2010
Date of proceeded defence: 17.09.2010
Opponents: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
ABSTRAKT
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování
ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce.
První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html