Tahová strategie
Thesis title in Czech: | Tahová strategie |
---|---|
Thesis title in English: | Turn-based strategy |
Academic year of topic announcement: | 2008/2009 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software Engineering (32-KSI) |
Supervisor: | RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.11.2008 |
Date of assignment: | 19.11.2008 |
Date and time of defence: | 17.09.2010 00:00 |
Date of electronic submission: | 17.09.2010 |
Date of proceeded defence: | 17.09.2010 |
Opponents: | RNDr. Tomáš Plch, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je implementace tahové strategie pro dva a více hráčů, kde jednotliví hráči budou spravovat své město, zdroje surovin a jednotky a bojovat proti ostatním hráčům. Hra bude využívat 2D grafické rozhraní a umožňovat hru přes lokální síť na architektuře klient-server. Program dále bude obsahovat umělou inteligenci pro počítačem řízeného hráče.
Základní statistiky jednotek budou načítány z Xml souboru a díky tomu jednoduše konfigurovatelné. Hra bude naprogramovaná v jazyce C++/CLI v prostředí .NET a určena pro operační systém Windows XP. |
References |
Steve Rabin: AI Game Programming Wisdom I-III, Charles River Media 2002, 2004, 2006
Stuart Russell, Peter Norvig: Artificial Intelligence: A Modern Approach, Prentice Hall, 2003 Mat Buckland: Programming Game AI by Example, Wordware Publishing 2005 Brian Schwab: AI Game Engine Programming, Charles River Media, 2003 |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je implementace tahové strategie pro dva a více hráčů, kde jednotliví hráči budou spravovat své město, zdroje surovin a jednotky a bojovat proti ostatním hráčům. Hra bude využívat 2D grafické rozhraní a umožňovat hru přes lokální síť na architektuře klient-server. Program dále bude obsahovat umělou inteligenci pro počítačem řízeného hráče.
Základní statistiky jednotek budou načítány z Xml souboru a díky tomu jednoduše konfigurovatelné. Hra bude naprogramovaná v jazyce C++/CLI v prostředí .NET a určena pro operační systém Windows XP. |
Preliminary scope of work in English |
The aim of this thesis is an implementation of a turn-based strategy for two and more players where every single player governs his towns, resources and units and fights against other players. Game will contain 2D graphic interface and provide a possibility to play over local network based on client-server architecture. Program will also contain artificial intelligence for computer player. Basic unit statistics will be loaded from Xml files which will make it easy to configure. Game will be programmed in C++/CLI language in .NET framework and designed for Windows XP operating system. |