Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia
Thesis title in Czech: Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia
Thesis title in English: Comparing effectiveness of problem-based and traditional education of high school students
Key words: problémově vedená výuka, experimentální skupina, pretest, posttest II
English key words: problem-based education,experimental group,pretest,posttest II
Academic year of topic announcement: 2007/2008
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 02.01.2008
Date of assignment: 02.06.2010
Date of electronic submission:03.06.2010
Date of proceeded defence: 28.05.2010
Opponents: RNDr. Marie Čechová
 
 
 
Preliminary scope of work
V diplomové práci je porovnávána efektivita problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia na příkladu tematického celku dýchání člověka. Efektivita byla porovnávána pomocí výzkumného nástroje, který obsahuje pretest, posttest I a posttest II. Výsledky žáků v testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouvýběrových testů a korelační analýzy. Práce obsahuje také přípravy na dvě varianty výuky a praktická cvičení (včetně PowerPointové prezentace) a názory českých a zahraničních autorů na problémovou výuku a efektivitu ve školách.
Preliminary scope of work in English
In this diploma thesis is compared effectiveness of problem-based and traditional education of high school students as an example of thematical unit ?human respiration?. The effectiveness was compared with research work contains pretest,posttest I and posttest II. Student`s test`s results were statistical evaluated with two-sample tests and correlation analysis. This diploma thesis also contains preparations for both education alternatives and practical exercises (including presentation in
PowerPoint) and czech and foreign autohors opinions of problem-based education and the effectivness of school.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html