Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Prekoncepce studentů o síle a pohybu
Thesis title in Czech: Prekoncepce studentů o síle a pohybu
Thesis title in English: Studet`s preconceptions about force and motion
Academic year of topic announcement: 2007/2008
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.11.2007
Date of assignment: 06.11.2007
Date and time of defence: 25.05.2009 00:00
Date of electronic submission:25.05.2009
Date of proceeded defence: 25.05.2009
Opponents: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1) Vyhledat (v časopisech, na webu) a vytvořit přehled prací týkajících se výzkumů prekoncepcí v dané oblasti v období posledních 15 let.

2) V návaznosti na bakalářskou práci provést formou testu průzkum představ studentů posledních ročníků gymnázií o vztahu síly a pohybu. Zpracovat a shrnout výsledky a porovnat je s výsledky obdobného průzkumu provedeného v roce 1983.

3) Průzkum doplnit dotazníkovým šetřením u učitelů fyziky v testovaných třídách týkajícím se jejich obeznámenosti s problematikou prekoncepcí.

4) Upravit a opilotovat českou verzi překladu testu FCI (Force Concept Inventory). Test zadat na několika středních školách, popř. studentům nastupujícím na MFF UK. Výsledky porovnat s dostupnými výsledky z dalších zemí.
References
[1] Hejnová, D.: Představy studentů o základních vlastnostech makroskopických těles. Diplomová práce. Praha, MFF UK 1984
[2] Mandíková, D.: Intuitivní představy o pohybu a síle. Disertační práce. Praha, MFF UK 1990
[3] Mandíková, D.: Intuitivní představy o pohybu a síle II. MFI, 15, 2006, č.10
[4] Mandíková, D.: Intuitivní představy o pohybu a síle I. MFI, 15, 2006, č.6
[5] Nachtigall, D.: Vorstellungen im Bereich der Mechanik. In: Naturwissenschaften im Unterricht. Physik/Chemie, 34, 1986, č.13
[6] Driver, R., Squires, A., Rushford, P., Wood-Robinson, V.: Making Sense of Secondary Science. Routledge Falmer, New York, 2003.
[7] Hestenes, D., Wells, M., Swackhamer, G.: Force Concept Inventory. The Physics Teacher 30, 1992, s. 141-151
[8] Hestenes, D., Halloun, I.: Interpreting the Force Concept Inventory. The Physics Teacher 33, 1995, s. 502-506
[9] Hanč, J. a kol.: Štandardizované konceptuálne a postojové testy ako nástroje hodnotenia výučby. Zborník prispevkov. Medzinárodna konferencia DIDFYZ 2006. UKF, Nitra 2007
Preliminary scope of work
Práce se zabývá prekoncepcemi studentů v oblasti dynamiky pohybu. V jejím rámci bude zpracován přehled výzkumů týkajících se prekoncepcí v dané oblasti z období posledních 15 let. V návaznosti na bakalářskou práci bude proveden průzkum představ studentů posledních ročníků gymnázií o vztahu síly a pohybu. Výsledky budou porovnány s výsledky obdobného průzkumu provedeného v roce 1983. Dále bude upravena a opilotována česká verze překladu testu FCI (Force Concept Inventory)a test bude zadán na několika středních školách, popř. studentům nastupujícím na MFF UK.
Preliminary scope of work in English
The work will deal with student`s preconceptions about force and motion and concurs on the bachelor theses. There will be done a survey of researches in this area in last 15 years. Then will be done a research of student`s preconceptions about force and motion in final year of secondary schools. The results of this research will be compared with results of similar research from the year 1983. Czech translation of Force Concept Inventory will be verified and some secondary, eventually university students, will be tested.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html