Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vizualizace na GPU
Thesis title in Czech: Vizualizace na GPU
Thesis title in English: Visualization on GPU
Academic year of topic announcement: 2005/2006
Thesis type: dissertation
Thesis language:
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Josef Pelikán
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.10.2005
Date of assignment: 27.10.2005
Guidelines

Prostudovat dostupnou literaturu o objemovém zobrazování, real-time zorazování 3D grafiky na GPU a programování GPU.

Navrhnout a implementovat algoritmy pro zobrazování 3D dat na GPU s ohledem na maximální věrnost i rychlost. Bude potřeba řešit problémy s nedostatkem paměti a výpočetního výkonu.

Vyzkoušet algoritmy pracující na dvojici grafických karet propojených přes SLI.

Počítat s možností kombinovaného zobrazení objemových i plošných 3D dat, po dohodě se spolupracujícím lékařským pracovištěm se soustředit na úlohy, které mají bezprostřední užitek v medicínské praxi.
References

T.A. Möller, E. Haines: Real-Time Rendering (2nd Edition), A K Peters Ltd., 2002
A. Glassner: Principles of Digital Image Synthesis, Morgan Kaufmann Publishers, 1995
M. Pharr, G.Humphreys: Physically Based Rendering, Morgan Kaufmann Publishers, 2004
S.Chandrasekhar: Radiative Transfer, Dover Publications, 1960
H.C. van de Hulst: Light Scattering by Small Particles, Dover Publications, 1981
B.Lichtenbelt et al.: Introduction to Volume Rendering, Prentice Hall, 1998
M.Chen et al.: Volume Graphics, Springer Verlag, 2000
Preliminary scope of work
Práce se bude zabývat zpracováním objemových dat. V poslední době se díky nárůstu výkonu a flexibility začínají používat spotřební grafické karty i k vědeckým účelům. Velmi zajímavou oblastí je využití jejich velkého výpočetního výkonu neboť se jedná o několik specializovaných procesorů schopných specifickým způsobem pracovat paralelně.

Výzkum by se měl zaměřit na možnosti zpracovávat a zobrazovat objemová data na spotřebních grafických kartách (GPU). Podle potřeby bude nutné hledat optimální míru zatížení hlavního procesoru (CPU) a grafických jednotek (GPU). Jako hlavní problémy se předem dají pojmenovat zejména velká spotřeba paměti (3D data) a přijatelná rychlost výpočtu nebo zobrazování.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html