Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 381)
Thesis details
   Login via CAS
Rešerše současných mobilních aplikací podporujících výuku fyziky
Thesis title in Czech: Rešerše současných mobilních aplikací podporujících výuku fyziky
Thesis title in English: Systematic review of current mobile applications supporting physics teaching and learning
Key words: rešerše|mobilní aplikace|výuka fyziky
English key words: systematic review|mobile apps|physics teaching and learning
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 21.06.2024
Date of assignment: 21.06.2024
Guidelines
1. Seznámit se s existujícími pracemi zabývajícími se využitím mobilních aplikací ve výuce fyziky.
2. Ve spolupráci s vedoucím práce definovat kritéria, podle kterých bude provedena rešerše stávajících aplikací dostupných tuzemské učitelské a studentské komunitě.
3. Na základě vzniklých kritérií sestavit rešeršní přehled mobilních aplikací podporujících výuku fyziky.
4. Aplikace zahrnuté do rešerše systematizovat, krátce popsat a zhodnotit jejich základní vlastnosti (funkčnost, podpora, intuitivnost ovládání atd.).
References
Bano, M., Zowghi, D., Kearney, M., Schuck, S., & Aubusson, P. (2018). Mobile learning for science and mathematics school education: A systematic review of empirical evidence. Computers & Education, 121, 30-58. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.02.006
Darmendrail, L., Gasparini, A., & Müller, A. (2023). Mobile devices as experimental tools in physics education: some historical and educational background. [Preprint]. https://doi.org/10.48550/arXiv.2303.07294
Gasparini, M. A. (2021). Using Mobile Devices as Experimental Tools in Physics Lessons: An empirical study of the effects on learning and motivation at secondary school level. [PhD thesis]. Université de Genève.
Hochberg, K., Kuhn, J., & Müller, A. (2018). Using Smartphones as Experimental Tools—Effects on Interest, Curiosity, and Learning in Physics Education. Journal of Science Education and Technology, 27(5), 385-403. https://doi.org/10.1007/s10956-018-9731-7
Hřebík, L. (2024). Využití aplikace phyphox při experimentování ve výuce fyziky. [Diplomová práce]. Matematicko-fyzikální fakulta UK.
Kuhn, J., & Vogt, P. (2022). Smartphones as Mobile Minilabs in Physics. Springer.
Wang, J. C., Hsieh, C. Y., & Kung, S. H. (2023). The impact of smartphone use on learning effectiveness: A case study of primary school students. Education and Information Technologies, 28(6), 6287-6320. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11430-9

Další literatura po domluvě s vedoucím práce.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html