Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Moc a autorita v mateřské škole
Thesis title in Czech: Moc a autorita v mateřské škole
Thesis title in English: Power and authority in kidergarden
Key words: autorita učitele|disciplinace|mateřská škola|Moc|mocenské vztahy|předškolní vzdělávání
English key words: teachers' authority|disciplination|kindergarten|power|power relations|preschool education
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 25.02.2024
Date of assignment: 25.02.2024
Administrator's approval: not processed yet
Submitted/finalized: no
Guidelines
Tématem mé diplomové práce je moc a autorita v mateřské škole. V teoretické části chci zpracovat základní pojmy a analýzu k tématu moci v mateřské škole, dále pak navázat tématem autority a jejím vztahem k moci. Tímto pojmovým rozlišením chci usnadnit modelaci výzkumu a dodat práci praktický přesah. V rámci pojmů bych chtěla především vycházet z prací M. Foucaulta, V praktické části realizuji empirické šetření v mateřské škole formou pozorování zaměřené na projevy moci.
References
COHEN, L., (2008). Foucault and the Early Childhood Classroom. Educational Studies. 44. 7-21. 10.1080/00131940802224948.
FOUCAULT, M., (2000). Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Přeložil Čestmír PELIKÁN. Praha: Dauphin. ISBN 80-86019-96-9.
GAVORA, P., a LYKOVÁ, V., (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, ISBN 80-7315-104-9.
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. a SLAVÍK, J., (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada. Psyché. ISBN 978-80-271-0586-1.
KAŠČÁK, O., (2006). Moc školy: o formatívnej sile organizácie. Vyd. 1. [Trnava]: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2006. 165 s. ISBN 8022409057.
KAŠČÁK, O., (2008). O moci školy a bezmocnosti detí, Studia paedagogica [online]. MUNI, 13, 128-139 [cit. 2024-01-07]. Dostupné z: journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/18748/14806
KOLÁŘ, Z., (2012). Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada, 192 stran. ISBN 978-80-247-3710-2.
SEĎOVÁ, K., (2011). Mocenské konstelace ve vyukové komunikaci/Constellations of Power In Educational Communication. Online. Studia paedagogica (Brno). roč. 16, č. 1, s. 89. ISSN 1803-7437. [cit. 2024-01-07].
2 / 2VALIŠOVÁ, A., (2008). Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2282-5.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html