Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Umělá inteligence pro hru Hex
Thesis title in Czech: Umělá inteligence pro hru Hex
Thesis title in English: Artificial Intelligence for the Hex Game
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
Author: Lucie Kunčarová - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.01.2024
Date of assignment: 09.02.2024
Confirmed by Study dept. on: 09.02.2024
Opponents: Mgr. Klára Pešková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Hex je hra pro dva hráče, která se hraje na kosočtvercové desce složené ze šestiúhleníků. Cílem hráčů je propojit dvě protilehlé strany pomocí spojíté cesty. Vyhrává hráč, kterému se toto propojení podaří dříve. Hra Hex byla intenzivně studována jak teoreticky, tak z hlediska umělé inteligence a existuje celá řada přístupů, jak umělou inteligenci pro tuto hru vytvářet. Cílem práce je implementovat hru Hex a několik umělých inteligencí tak, aby bylo možné s nimi experimentovat a zároveň hru proti nim hrát. Výsledkem by měla být možnost nastavit vhodnou obtížnost hry jak pro začínající tak pro pokročilé hráče.

Studentka nastuduje hru Hex a dostupné umělé inteligence. Na základě získaných znalostí implementuje jak hru, tak několik umělých inteligencí. Ty mezi sebou porovná a vyhodnotí jak z hlediska úspěšnosti ve hře, tak z hlediska vhodnosti použití pro hraní proti lidským hráčům.
References
[1] Cazenave, Tristan, Yen-Chi Chen, Guan-Wei Chen, Shi-Yu Chen, Xian-Dong Chiu, Julien Dehos, Maria Elsa et al. "Polygames: Improved zero learning." ICGA Journal 42, no. 4 (2020): 244-256.
[2] Pawlewicz, Jakub, and Ryan B. Hayward. "Scalable parallel DFPN search." In International Conference on Computers and Games, pp. 138-150. Cham: Springer International Publishing, 2013.
[3] Stuart Russell, Peter Norvig. "Artificial Intelligence: A Modern Approach". Person Education. 2021. ISBN: 978-1-292-40113-3
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html