Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Moje cesta k poznání matematických konceptů a jejich původ
Thesis title in Czech: Moje cesta k poznání matematických konceptů a jejich původ
Thesis title in English: My journey to understanding mathematical concepts and their origins
Key words: záporná čísla|důkaz|nula|proměnná|limita|intuice
English key words: negative numbers|proof|zero|variable|limit|intuition
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Mathematics Education (32-KDM)
Supervisor: RNDr. Martin Rmoutil, Ph.D.
Author: Tomáš Ploc - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.11.2023
Date of assignment: 28.11.2023
Confirmed by Study dept. on: 10.04.2024
Guidelines
Student se v práci zaměří na některé milníky svého vlastního studia matematiky a přidružených konceptů. Bude vycházet z vlastních zkušeností i zkušeností jiných, kteří museli projít podobnou cestou. Každému milníku bude věnována jedna kapitola, která daný koncept rozebere do větší hloubky a podívá se i na jeho historii. Právě paralely s historickým vývojem studovaných konceptů mohou být klíčem k pochopení naší individuální cesty k jejich pochopení; práce se bude snažit tento aspekt zachytit.
References
- A. A. Martinez - Negative Math; Princeton University Press; 2014; ISBN 978-0691133911
- R. Kaplan - The Nothing that Is: A Natural History of Zero; Oxford University Press; 2000; ISBN 978-0195142372
- T. Dantzig - Number: The Language of Science; Pi Press; 2005; ISBN 0-13-185627-8
- L. Kvasz - Patterns of Change; Birkhäuser Verlag AG; 2000; ISBN 978-3-7643-8839-3
- S. G. Krantz - The Elements of Advanced Mathematics; CRC Press; 1995; ISBN 978-0849384912
- J. D Hamkins - Proof And the Art of Mathematics; MIT Press; 2020; ISBN 978-0262539791
- C. B. Boyer - History of Calculus; Dover Publications Inc.; 1959; ISBN 486-60509-4
- Š. Schwabik - Druhá krize matematiky aneb potíže růstu diferenciálního a integrálního počtu; Prometheus; 1998
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html