J. a W. Grimmové: Červená Karkulka a její využití ve výuce němčiny na 1. stupni základních škol
Thesis title in Czech: | J. a W. Grimmové: Červená Karkulka a její využití ve výuce němčiny na 1. stupni základních škol |
---|---|
Thesis title in English: | J. and W. Grimm: Little Red Riding Hood and its use in the teaching of German in the 1st grade of primary schools |
Key words: | Pohádka, bratři Grimmové, Červená Karkulka,výuka němčiny na 1. stupni ZŠ, dramatická výchova |
English key words: | Fairy tale, Brothers Grimm, Little Red Riding Hood, teaching German in the 1st grade of elementary school, drama education |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | final thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra germanistiky (41-KG) |
Supervisor: | PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 27.10.2023 |
Date of assignment: | 19.02.2024 |
Date of electronic submission: | 15.04.2024 |
Opponents: | prof. PhDr. Milan Tvrdík, CSc. |
Guidelines |
Úvod (předmět, cíl práce, zvolené metody a techniky výzkumného šetření)
Teoretická část 1 O výuce německého jazyka na 1.st. zš (formy práce, popis, definice) 1.1 Dramatická výchova - metody a pojmy ve VCJ na 1. stupni ZŠ 1.2 Vývojová specifika žáků na 1. Stupni ZŠ se zřetelem k recepci literatury/filmu a preferenci žánru 1.3 Pohádka - definice, pojmy 1.3.1 J. a W. Grimmové: Červená Karkulka Praktická část 2. ZŠ Kladská - charakteristika školy, specifika výuky NJ na 1. stupni 3. Zprostředkování pohádky Červená Karkulka ve výuce němčiny jako cizího jazyka 3.1 Výuka bez využití metod dramatické výchovy 3.1.1 Ověření výsledků výuky ve skupině se standardními metodami 3.2 Výuka s využitím metod dramatické výchovy 3.2.1 Ověření výsledků výuky ve skupině s využitím postupů dramatické výchovy 3.3 Komparace výsledků Závěr Literatura Přílohy (dokumentace výuky včetně ověření výsledků) |
References |
Primární literatura
GRIMM, Jacob Ludwig Karl, GRIMM, Wilhelm Karl a VÍŠEK, Karel, ed. Märchen. 2. vyd. Praha: SPN, 1961. 99 s., 25 s. příl. Cizojazyčná komentovaná četba. GRIMM, Jacob Ludwig Karl, ed. a GRIMM, Wilhelm Karl, ed. Pohádky bratří Grimmů. Překlad Marie Kornelová. Praha: Dobrovský s.r.o., 2021. 429 stran. Drobek. ISBN 978-80-277-0255-8. Sekundární literatura MACHKOVÁ, Eva a kol. Dramatické metody ve vyučování. Praha: NAMU, 2022. 367 stran. ISBN 978-80-7331-610-5. CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. 209 s. ISBN 978-80-200-2274-5. VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 352 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1865-1. MARUŠÁK, Radek. Literatura v akci: metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2010. 195 s. ISBN 978-80-7331-172-8 OBST, Otto. Obecná didaktika. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5141-1. VÁGNEROVÁ, Marie a LISÁ, Lidka. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání třetí, přepracované a doplněné. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0. GESTER, Silke. Pohádky: Märchen : zábavná výuka němčiny. Ostrava: Klaris, 2008. ISBN 978-80-904189-0-5. GINNIS, Paul. Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka = The teacher's toolkit : raise classroom achievement with strategies for every learner. Ilustroval Les EVANS. Universum (Euromedia Group). Praha: Euromedia Group, 2019. ISBN 978-80-7617-582-2. ELI, Lesen leicht gemacht, Rotkappchen, Italy: 1997. ISBN 978-88-8148-244 GRIMM, Rotkappchen,German: 2021. ISBN 978-3-946986-09-6 ČERNOUŠEK, Michal. Děti a svět pohádek: kouzlo vyprávěného slova. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1434-2. |