Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Negativní vzorce a rizikové chování pedagogů z pohledu žáků
Thesis title in Czech: Negativní vzorce a rizikové chování pedagogů z pohledu žáků
Thesis title in English: Negative Patterns and Risk Behavior of Educators from the Students' Perspective
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: Mgr. Radim Kuba
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.10.2023
Date of assignment: 02.10.2023
Confirmed by Study dept. on: 03.01.2024
Guidelines
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Preliminary scope of work
Školní prostředí hraje ve vývoji dítěte nezanedbatelnou roli. Jedním z klíčových prvků školního prostředí je učitel, jehož vliv na žáky je častým předmětem výzkumů. Způsob učitelova jednání je zásadní, neboť jím může formovat postoje, hodnoty a chování žáků. Učitel může působit jako inspirační vzor pro žáky a zároveň je může svým nevhodným chováním žáky negativně ovlivňovat. Tato práce se zaměřuje na rizikové a nevhodné chování učitelů. Příklady takových vzorců chování může být např. kouření či užívání jiných návykových látek, nevhodná životospráva, projevy diskriminace a rasismu, negativní enviromentální postoje (pedagog např. netřídí odpad atd.) či nevhodné komunikační strategie (včetně užívání nespisovného jazyka, vulgarismů atd.). Hlavním cílem této práce bude shrnout dosavadní poznatky týkající se výskytu takového chování učitelů ve školách v různých zemích a jeho vlivu na žáky. V praktické části bude realizováno dotazníkové šetření mezi žáky. Pomocí toho budou zkoumány následující otázky: Jaké rizikové či nevhodné projevy u pedagogů žáci vnímají? Jaký mají postoj k tomuto chování? A jaký dopad má na žáky toto chování?
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html