Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Faktory ovlivňující ochotu poskytnout první pomoc u běžné a pedagogické veřejnosti v České republice
Thesis title in Czech: Faktory ovlivňující ochotu poskytnout první pomoc u běžné a pedagogické veřejnosti v České republice
Thesis title in English: Factors influencing the willingness to provide first aid among the general population and teachers in the Czech Republic
Key words: první pomoc, výuka první pomoci, ochota pomáhat, bezpečnost, znechucení, emoce
English key words: first aid, first aid training, willingness to help, safety, disgust, emotions 
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: Mgr. Radim Kuba
Author: Mgr. Iveta Sekerášová - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.06.2023
Date of assignment: 04.06.2023
Confirmed by Study dept. on: 09.06.2023
Date of electronic submission:09.08.2023
Date of proceeded defence: 08.09.2023
Opponents: Mgr. Kateřina Nodžáková
 
 
 
Preliminary scope of work
Poskytnutí první pomoci je jednou z našich základních morálních i zákonných povinností. Její výuka je proto začleněna do Rámcových vzdělávacích programů a každý žák by měl během školní docházky získat potřebné kompetence. Nicméně se často setkáváme se situacemi, kdy není adekvátní první pomoc poskytnuta. To může být způsobeno různými faktory. Některé faktory mohou zachránce motivovat, například emoční vazba ke zraněné osobě, zatímco jiné mohou působit inhibičně, jako je přítomnost krve nebo odpudivý vzhled situace. Mezi nejčastější faktory patří přítomnost nebezpečí, obava z infekce, panika a stres, neznalost správných postupů nebo strach.
Cílem diplomové práce je pomocí dotazníkového šetření zkoumat faktory ovlivňující ochotu poskytnout první pomoc z pohledu českých pedagogů. Práce se zaměří na komplexní analýzu faktorů, které ovlivňují ochotu poskytnout první pomoc, a identifikaci těch nejdůležitějších. Na základě získaných dat budou vypracována doporučení pro pedagogickou praxi, která budou směřovat k efektivní výuce první pomoci s ohledem na identifikované faktory, které mohou bránit ochotě poskytnout první pomoc.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html