Úlohy pro práci s aplety - základní postuláty kvantové mechaniky
Thesis title in Czech: | Úlohy pro práci s aplety - základní postuláty kvantové mechaniky |
---|---|
Thesis title in English: | Tasks accompanying applets - basics concepts of quantum mechanics |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Author: |
Guidelines |
1) Seznámit se s dostupnými aplety a jejich kolekcemi z kvantové mechaniky se zaměřením na ty, které ilustrují základní postuláty QM (princip superpozice, časový vývoj, rozklad do stacionárních stavů, rovnice kontinuity, chování vlnového klubka apod.)
2) Seznámit se s publikovanými úlohami, které doprovázejí vybrané aplety 3) Ve spolupráci s vedoucí práce vytipovat z existujících úloh úlohy vhodné pro vybrané aplety a doplnit je úlohami nově vytvořenými tak, aby vytvořily sekvenci vhodnou pro studenty úvodního vysokoškolského kurzu kvantové mechaniky 4) V případě potřeby vybrané úlohy přeložit do češtiny 5) Všechny úlohy technicky zpracovat tak, aby mohly být publikovány u vybraných apletů či na stránkách řešitelského pracoviště a byly tak veřejně dostupné 6) Vypracovat stručná vzorová řešení vytvořených sekvencí úloh |
References |
Kohnle A. (vedoucí týmu) a kol.: The Quantum Mechanics Visualisation Project. University of St Andrews. [cit. 4. 9. 2020] Dostupné online: https://www.st-andrews.ac.uk/physics/quvis/
Kohnle A. a kol. A new multimedia resource for teaching quantum mechanics concepts. Am. J. Physics 80, 148 (2012); https://doi.org/10.1119/1.3657800 PhET Interactive Simulations project – Interactive Simulations for Science and Math. University of Colorado Boulder. Dostupné online: https://phet.colorado.edu/. Belloni M., Christian W., Cox A. J.: Physlet Quantum Physics: An Interactive Introduction. Pearson Prentice Hall, 2006. Aplety jsou dostupné take online https://www.compadre.org/pqp/ Mazur, E. (1997). Peer instruction: a user’s manual. Upper Saddle River: Prentice Hall, Inc. Pollock, S. et al. (n. d.). Concept Tests and Course Materials from CU Boulder. http://www.colorado.edu/physics/EducationIssues/cts/ Pollock S., Passante G., Sadaghiani H.: Adaptable Curricular Exercises for Quantum Mechanics. Součást serveru PhysPort. https://www.physport.org/curricula/ACEQM/index.cfm a další dle pokynů vedoucí práce |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce naváže na dvě podobné již řešené práce. Cílem práce bude vytvořit sekvence úloh, k jejichž řešení či kontrole vlastního řešení lze využít dostupné aplety. Práce bude cílit na základní postuláty QM. Východiskem budou již počeštěné aplety z kolekce QuVis (http://fyzweb.cz/materialy/kvantovka/applety.php), ale mohou být dolněny dalšími vhodnými interaktivními prvky.
Pozn.: Před přihlášením se k práci je nutná osobní konzultace s vedoucí práce, na které budou vyjasněny detaily zadání. |