Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy
Thesis title in Czech: | Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy |
---|---|
Thesis title in English: | Features of distance education – usage and rating by Czech teachers |
Key words: | distanční výuka, distanční vzdělávání, uzavření škol, e-learning, názory učitelů |
English key words: | distance learning, distance education, school closure, e-learning, teacher opinion |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | final thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Biology Education (31-180) |
Supervisor: | Mgr. Radim Kuba |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 14.04.2021 |
Date of assignment: | 19.04.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 19.04.2021 |
Date of electronic submission: | 27.04.2023 |
Date of proceeded defence: | 30.05.2023 |
Opponents: | RNDr. Jan Mourek, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Práce se bude zaměřovat na v současné době velmi aktuální problematiku distančních výuk. V souvislosti s probíhající epidemiologickou situací musely školy upustit od prezenční formy výuky a začít realizovat výuku právě distanční formou. Tento způsob výuky může být realizován tzv. synchronním či asynchronním způsobem a přináší sebou různá pozitiva i negativa. Mimo jiné začaly být v širším měřítku používány některé prvky, které při standardní prezenční výuce obvykle nebyly často využity. Jedná sejako technické či organizační (např. využívání videopřenosů, interakce s žáky v on-line prostředí typu Google Classroom…), tak výukové (např. komentované prezentace, různé aplikace pro kvízy, testování, procvičování atd.). Mezi negativa naopak může patřit ztížená komunikace (např. protože žáci nemají kamery/mikrofon, takže pedagognemázpětnou vazbu formou mimiky ve tvářích žáků apod.). Cílem práce je realizovat dotazníkové šetření, v rámci kterého budou žáci a pedagogové na 2. stupni ZŠ požádáni o ohodnocení vybraných prvků z hlediska toho, jak moc jim vyhovují, jestli by jejich využíván rádi zachovali i v době po návratu do škola pod. |