Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy
Thesis title in Czech: Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy
Thesis title in English: Features of distance education – usage and rating by Czech teachers
Key words: distanční výuka, distanční vzdělávání, uzavření škol, e-learning, názory učitelů
English key words: distance learning, distance education, school closure, e-learning, teacher opinion
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: Mgr. Radim Kuba
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.04.2021
Date of assignment: 19.04.2021
Confirmed by Study dept. on: 19.04.2021
Date of electronic submission:27.04.2023
Date of proceeded defence: 30.05.2023
Opponents: RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Práce se bude zaměřovat na v současné době velmi aktuální problematiku distančních výuk.
V souvislosti s probíhající epidemiologickou situací musely školy upustit od prezenční formy výuky a začít realizovat výuku právě distanční formou. Tento způsob výuky může být realizován tzv. synchronním či asynchronním způsobem a přináší sebou různá pozitiva i negativa. Mimo jiné začaly být v širším měřítku používány některé prvky, které při standardní prezenční výuce obvykle nebyly často využity. Jedná sejako technické či organizační (např. využívání videopřenosů, interakce s žáky v on-line prostředí typu Google Classroom…), tak výukové (např. komentované prezentace, různé aplikace pro kvízy, testování, procvičování atd.). Mezi negativa naopak může patřit ztížená komunikace (např. protože žáci nemají kamery/mikrofon, takže pedagognemázpětnou vazbu formou mimiky ve tvářích žáků apod.).
Cílem práce je realizovat dotazníkové šetření, v rámci kterého budou žáci a pedagogové na 2. stupni ZŠ požádáni o ohodnocení vybraných prvků z hlediska toho, jak moc jim vyhovují, jestli by jejich využíván rádi zachovali i v době po návratu do škola pod.


 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html