Konceptuální úlohy podporující výuku mechaniky metodou Peer Instruction
Thesis title in Czech: | Konceptuální úlohy podporující výuku mechaniky metodou Peer Instruction |
---|---|
Thesis title in English: | ConcepTests supporting the teaching of mechanics using the Peer Instruction method |
Key words: | konceptuální úlohy|Peer Instruction|mechanika|výuka fyziky |
English key words: | conceptests|Peer Instruction|mechanics|physics teaching |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.01.2021 |
Date of assignment: | 24.01.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 24.02.2021 |
Date and time of defence: | 16.06.2022 08:00 |
Date of electronic submission: | 22.04.2022 |
Date of submission of printed version: | 05.05.2022 |
Date of proceeded defence: | 16.06.2022 |
Opponents: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Guidelines |
1. Seznámit se s východisky a principy metody Peer Instruction.
2. Seznámit se s existujícími zdroji konceptuálních úloh (na ZŠ i SŠ úrovni), které jsou učitelům dostupné v češtině. Tyto zdroje přehledně sepsat a okomentovat. 3. Ve spolupráci s vedoucím práce vytipovat v rámci tématu mechanika podokruhy, na které se řešitel dále zaměří. 4. Připravit sadu konceptuálních úloh (tzv. ConcepTests) pro každý vybraný podokruh; zohlednit přitom typické, v literatuře popsané miskoncepce žáků. 5. Vytvořené úlohy nechat připomínkovat oborové didaktiky a učitele z praxe. 6. Ověřit přiměřenost a vhodnost vzniklých úloh v reálné výuce. Tyto materiály dle uvážení publikovat (např. na FyzWebu v rámci stávající databáze ConcepTestů). |
References |
• Crouch, C. H., Mazur, E.: Peer Instruction: Ten years of experience and results. American Journal of Physics, 69(9), p. 970-977, 2001. DOI: 10.1119/1.1374249.
• Halloun, I., Hestenes, D.: Common Sense Concepts About Motion. American Journal of Physics, 53(11), p. 1056-1065, 1985. DOI: 10.1119/1.14031 • Mandíková, D., Trna, J.: Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Paido, Brno, 2011. • Mazur, E.: Peer instruction: A user’s manual. Upper Saddle River, Prentice Hall, Inc., 1997. • Šestáková, J.: Peer Instruction. In: Portál FyzWeb. Dostupné online: http://fyzweb.cz/materialy/peer-instruction/ • Šestáková, J.: Sbírka konceptuálních úloh a další novinky o Peer Instruction. In: Sborník z konference Veletrh nápadů učitelů fyziky 18, Univerzita Hradec Králové, 2013. Dostupné online: https://kdf.mff.cuni.cz/lide/sestakova/Sbirka_konceptualnich_uloh_a_dalsi_novinky_o_Peer_Instruction_Veletrh_18_(Hradec_Kralove_2013).pdf • Vickrey, T., Rosploch, K., Rahmanian, R., Pilarz, M., Stains, M.: Research-based implementation of peer instruction: A literature review. CBE—Life Sciences Education, 14(1), 2015. DOI: 10.1187/cbe.14-11-0198. • Další literatura na základě domluvy s vedoucím práce. |