Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hodnoty ve výuce zeměpisu
Thesis title in Czech: Hodnoty ve výuce zeměpisu
Thesis title in English: Values in Geographic Education
Key words: Hodnoty, vzdělávání, zeměpis, hodnotové vzdělávání, předávání hodnot, práce s hodnotami, prostor, místo, prostorové hodnoty
English key words: Values, education, geography, values in education, passing values, place, space, spatial values
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.11.2020
Date of assignment: 16.01.2021
Confirmed by Study dept. on: 16.01.2021
Date of electronic submission:12.12.2023
Date of proceeded defence: 26.01.2024
Opponents: RNDr. Dominik Rubáš
 
 
 
References
Bar-Gal, Bruria – Bar-Gal Yoram (2003). Education for values in geography lessons (bargal.wordpress.com/דברים/educaion-for-values-in-geography/, 24. 11. 2020).
Bedi, Payal (nedatováno). Value Education in Schools. The Progressive Teacher (http://www.progressiveteacher.in/value-education-in-schools/, 24. 11. 2020).
Iberdrola (2020). The importance of values education in today´s society (https://www.iberdrola.com/talent/value-education, 24. 11. 2020).
Mondal, Koushik (2018). Promoting value education among school students´ through geography. Scholarly Research Journal for Humanity Science & English Language 6 (28), s. 7792–7799.
Hopwood, Nick (2008). Values in geographic education: the challenge of attending to learners´ perspective. Oxford Review of Education 34 (5), s. 589–608.
Hernando, Agustin (1998). Values in Geography Education and Teacher Training. International Research in Geographical and Environmental Education 7 (2), s. 168–174.
Lambert, David (1999). Geography and moral education in a super complex world: The significance of values education and some remaining dilemmas. Ethics, Place and Environment 2 (1), s. 5–18.
Preliminary scope of work
Práce si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké je hodnotové ukotvení učitelů zeměpisu v České republice. Hodnoty jsou důležité pro utváření názorů a postojů žáků a formují jejich osobnost. Z hodnotového ukotvení učitele můžeme zjistit, jaké hodnoty nejčastěji předávají učitelé žákům ve výuce zeměpisu.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html