Umělá inteligence pro hru Tajuplné říše
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro hru Tajuplné říše |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence for the Game Fantasy Realms |
Key words: | UI|umělá inteligence|zpětnovazební učení|karetní hra|hra |
English key words: | AI|artificial intelligence|reinforcement learning|card game|game |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | RNDr. Jan Hric |
Author: | Bc. Tereza Miklóšová - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.03.2020 |
Date of assignment: | 13.03.2020 |
Confirmed by Study dept. on: | 18.05.2020 |
Date and time of defence: | 02.07.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 28.05.2021 |
Date of submission of printed version: | 27.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 02.07.2021 |
Opponents: | RNDr. Mikuláš Zelinka |
Guidelines |
Student navrhne a implementuje prostředí pro hru Tajuplné říše (angl. Fantasy Realms)
Součásti práce bude prostředí pro hru a počítačový hráč (tj. umělá inteligence). Prostředí umožní současnou hru počítačových i lidských hráčů. Umělá inteligence může být založena na kombinaci známých metod ([1], [2], [3]) a vhodných dalších technik. |
References |
[1] P. Norvig, S. Russell, Artificial Intelligence - A Modern Approach, Prentice Hall, 2010
[2] Richard S. Sutton, Andrew G. Barto, Reinforcement Learning: An Introduction, MIT Press, Cambridge, MA, 2018, 2nd ed., http://incompleteideas.net/book/the-book-2nd.html [3] C. Browne, E. Powley, D. Whitehouse et. al., A Survey of Monte Carlo Tree Search Methods. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, IEEE, vol. 4, No. 1, 2012 |