Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Politické billboardy a plakáty v prostoru města: Případová studie Prahy
Thesis title in Czech: Politické billboardy a plakáty v prostoru města: Případová studie Prahy
Thesis title in English: Political billboards and posters in urban space: Case study of Prague
Key words: politický marketing, billboard, plakát, outdoorová reklama, předvolební kampaň, sněmovní volby 2021
English key words: political marketing, billboard, poster, outdoor advertising, election campaign, parliamentary elections 2021
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: RNDr. David Hána, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.11.2020
Date of assignment: 23.11.2020
Confirmed by Study dept. on: 23.11.2020
Date of electronic submission:28.07.2023
Date of proceeded defence: 15.09.2023
Opponents: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Ve vybraném městě bude vymezena vhodná oblast, ve které bude terénním šetřením v období voleb zaznamenána lokalizace a prostorový kontext všech nalezených politických billboardů a plakátů. Práce bude zarámována konceptem symbolického prostoru. Zkoumána bude jak prostorová podmíněnost jejich lokalizace, tak jejich obsahové stránky (např. zaměření obsahu podle struktury obyvatel, podle předchozích volebních výsledků, lokalizace politických institucí apod.).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html