Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Inkluzivní vzdělávání z pohledu ředitelů základních škol
Thesis title in Czech: Inkluzivní vzdělávání z pohledu ředitelů základních škol
Thesis title in English: Inclusive education from the view of primary school principals
Key words: Inkluzivní vzdělávání, společné vzdělávání, ředitelé základních škol, linioví pracovníci, strategické cíle, případová studie
English key words: Inclusive Education, Common Education, Primary School Principals, Street-level Bureaucrats, Strategic goals, Case Study
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Public and Social Policy (23-KVSP)
Supervisor: Mgr. Ing. Olga Angelovská, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 12.06.2018
Date of assignment: 12.06.2018
Date and time of defence: 14.06.2019 09:00
Venue of defence: Jinonice - U Kříže 8, Praha 5, J4019, Jinonice - místn. č. 4019
Date of electronic submission:09.05.2019
Date of proceeded defence: 14.06.2019
Opponents: Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
References
ANDERLIK, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-765-1.
BENDOVÁ, Petra. Inkluzivní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami předškolního věku. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-807435-492-2. 4.
46
HÁJKOVÁ, V. a I. STRNADOVÁ, 2010. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada. 224 s. ISBN 978-80-247-3070-7.
KROUPOVÁ, Kateřina. Slovník speciálněpedagogické terminologie: vybrané pojmy. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5264-8. LECHTA, V., ed. 2010. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1. vyd. Praha: Portál. 440 s. ISBN 978-80-7367679-7.
LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Přeložil Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
MŠMT, AKČNÍ PLÁN INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NA OBDOBÍ 2016-2018. In: Praha, ročník 2015. Dostupné také z: http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/apiv_2016_2018.pdf
MŠMT. Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. In: Sbírka zákonů, 2016. Dostupné také z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-27
MŠMT. Strategie vzdělávací politiky 2020. In: Praha, 2014. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020
MŠMT. Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2015-2020. In: Praha, 2014. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-arozvoje-vzdelavaci-soustavy-3
Preliminary scope of work
Tato bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním z pohledu ředitelů základních škol. Toto téma se stalo od roku 2016 často diskutovaným a to z důvodu zavedení nových podmínek pro implementaci inkluzivního vzdělávání, které přinesla novela školského zákona a Vyhláška č. 27/2016 Sb. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak jsou naplňovány cíle inkluzivního vzdělávání stanovené ve strategických dokumentech MŠMT ve vybraných školách. Dílčími cíli bylo zjistit, jak ředitelé základních škol jakožto linioví pracovníci mohou svými pravomocemi ovlivnit implementaci inkluzivního vzdělávání, dále zmapovat současný stav spolupráce ředitelů s dalšími aktéry a identifikovat faktory, které ztěžují dosahování cílů stanovených ve strategických dokumentech MŠMT. Výsledky byly zjišťovány prostřednictvím případové studie, kdy se uskutečnilo šest polo-strukturovaných rozhovorů s řediteli základních škol v okrese Praha-východ.
Preliminary scope of work in English
This bachelor thesis deals with inclusive education from the view of primary school principals. This topic has been oftentimes discussed from the year 2016 due to settings new conditions for implementation of inclusive education. These conditions were set up by the amendment to the education act and ministerial decree No. 27/2016 Sb. The main goal of this bachelor thesis was to find out if the tasks from strategic documents are fulfilled in selected primary schools. Other goals were to find out how street-level bureaucrats can influence the implementation of inclusive education, then map how the principals cooperate with other stakeholders and identify the factors which negatively influence the fulfilment of the tasks from strategy documents. The results were detected through a case study. During the research I made six semi-structured interviews with primary schools principals in Praha-východ district.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html