Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 381)
Thesis details
   Login via CAS
Různé úrovně badatelské výuky ve fyzikálních experimentech
Thesis title in Czech: Různé úrovně badatelské výuky ve fyzikálních experimentech
Thesis title in English: Different levels of inquiry in physics experiments
Key words: badatelská výuka, experimentování studentů, videostudie, skupinová práce
English key words: inquiry, IBSE, student experiments, videostudy, group work
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.12.2017
Date of assignment: 31.01.2018
Confirmed by Study dept. on: 27.03.2019
Date and time of defence: 03.07.2020 09:00
Date of electronic submission:27.05.2020
Date of submission of printed version:28.05.2020
Date of proceeded defence: 03.07.2020
Opponents: RNDr. Věra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1. Seznámit se s principy badatelsky orientované výuky.
2. Provést rešerši relevantní literatury zabývající se zapojením fyzikálních experimentů do badatelsky orientované výuky.
3. Ve spolupráci s vedoucím práce vytipovat experimentální aktivity, které bude pro SŠ studenty možné připravit na všech čtyřech úrovních bádání (potvrzující, strukturované, nasměrované, otevřené).
4. Tyto vybrané aktivity připravit a následně otestovat se středoškolskými studenty.
5. Pomocí vhodné výzkumné techniky popsat a porovnat strategie postupu studentů.
References
• Banchi, H. & Bell, R. (2008). The Many Levels of Inquiry. Science and Children, 46(2), 26-29.
• Bunterm et al. (2014) Do Different Levels of Inquiry Lead to Different Learning Outcomes? A comparison between guided and structured inquiry. International Journal of Science Education, 36(12), 1937-1959.
• Cach, R. (2014). Badatelsky orientovaná výuka fyziky na ZŠ. (Diplomová práce). Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice.
• Desenský, P. (2013). Badatelská metoda ve výuce středoškolské fyziky. (Diplomová práce). Technická univerzita v Liberci, Liberec.
• Dostál, J. (2013). Experiment jako součást badatelsky orientované výuky. Příspěvek na konferenci Trendy ve vzdělávání 2013.
• Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc.
• Dvořáková, I. (2011). Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka. (Disertační práce). Univerzita Karlova, Praha.
• Sadeh, I., & Zion, M. (2012). Which type of inquiry project do high school biology students prefer: Open or guided? Research in Science Education, 42, 831–848.
• Vybrané příspěvky ze sborníků konference Veletrh nápadů učitelů fyziky a další literatura na základě domluvy s vedoucím práce.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html