Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Neformální výuka fyziky v interaktivním centru Svět techniky
Thesis title in Czech: Neformální výuka fyziky v interaktivním centru Svět techniky
Thesis title in English: Informal teaching of physics in interactive center "Svět techniky"
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: final thesis
Thesis language:
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 07.08.2016
Date of assignment: 07.08.2016
Opponents: doc. RNDr. Jiří Dolejší, CSc.
 
 
 
Guidelines
1. Vybrat vhodnou sadu experimentů (exponátů) umístěných v science centru, která vhodně doplňuje témata středoškolské fyziky.
2. K vybraným exponátům zpracovat strukturované texty vysvětlující jejich funkci a fyzikální podstatu.
3. Zpracované texty umístit k exponátům v science centru.
References
Hilscher H.: Physikalische Freihand-experimente. Aulis Verlag Deubner, Köln 2004.
Hewitt P.: Conceptual Physics. Addison Wesley 2002.
Wendt G.: 700 Science Experiments for Everyone. Unesco 1956.
Razimová A.: Interaktivní centra ve výuce fyziky – konkrétní aplikace. Bakalářská práce, MFF UK v Praze, 2012.
Zajacová B.: Fyzikální procházky iQparkem. Diplomová práce, MFF UK v Praze, 2012.
Razimová A.: Integrace interaktivních center do mimoškolní výuky fyziky – konkrétní náměty pro iQpark v Liberci. Diplomová práce, MFF UK v Praze, 2014.
Preliminary scope of work
Science centra, která vznikají v ČR, skýtají velký potenciál pro neformální výuku fyziky. Zábavnou interaktivní formou nabízí návštěvníkům možnost seznámit se se základními fyzikálními poznatky. Slabou stránkou většiny science center jsou doprovodné materiály k exponátům. Většinou zde najdeme pouze návod jak exponát ovládat a nějaký mlhavý nástin fyzikálního pozadí jevu, který lze pomocí exponátu zkoumat. Pokud jsou u exponátů podrobnější popisy, bývají v nich často fyzikální chyby.
Úkolem řešitele této práce je vybrat sadu exponátů umístěných v ostravském centru „Svět techniky“ a zpracovat k nim kvalitní strukturované texty, pomocí nichž se návštěvník seznámí s fyzikálními principy exponátů a nenásilnou formou si tak osvojí základní fyzikální poznatky. Texty budou strukturované tak, aby v nich byly informace jak pro laika, který potřebuje pouze pochopit základní myšlenku experimentu, tak i pro pokročilejšího návštěvníka, který se chce o daném problému dozvědět něco více. Řešitel práce tyto doprovodné materiály, pomocí nichž se zvýší výuková hodnota exponátů, následně umístí přímo k jednotlivým exponátům v science centru Svět techniky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html