Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Komparativní analýza moderních vizualizačních prostředků užívaných ve výuce funkcí na SŠ a jejich historie
Thesis title in Czech: Komparativní analýza moderních vizualizačních prostředků užívaných ve výuce funkcí na SŠ a jejich historie
Thesis title in English: Comparative analysis of modern means of visualization in teaching functions at high school and their history
Key words: Technické výukové prostředky, vizualizační prostředky, funkce, středoškolská matematika
English key words: Technical teaching means, visualization means, functions, high school mathematics
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Mathematics Education (32-KDM)
Supervisor: prof. RNDr. Adolf Karger, DrSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.11.2014
Date of assignment: 18.11.2014
Confirmed by Study dept. on: 21.11.2014
Date and time of defence: 09.06.2015 08:30
Date of electronic submission:04.05.2015
Date of submission of printed version:07.05.2015
Date of proceeded defence: 09.06.2015
Opponents: doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc.
 
 
 
Advisors: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
Guidelines
Cílem práce je sepsat historii technických výukových prostředků sloužících k vizualizaci středoškolského matematického učiva, konkrétně funkcí. Tím vytvořit seznam všech dostupných vizualizačních prostředků současnosti a porovnat jejich přínos v praktické činnosti pedagoga.
References
ODVÁRKO, O. Matematika pro gymnázia Funkce. Dotisk 3. upraveného vyd. Praha: Prometheus, spol. s.r.o., 2000. 168 s. ISBN 80-7196-164-7

ODVÁRKO, O. - ŘEPOVÁ, J. - SKŘÍČEK, L. Matematika pro SOŠ a studijní obory SOU, 2. část. Dotisk 7. vyd. Praha: Prometheus, spol. s.r.o., 2013. 142 s. ISBN 978-80-7196-406-3

POLÁK, J. Didaktika matematiky. Jak učit matematiku zajímavě a užitečně. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2014. 431 s. ISBN: 978-80-7238-449-5

SPOUSTA, V. Vizualizace jako edukologický fenomén. Pedagogická revue. 2006, Brno, vydala Masarykova univerzita, roč. 58, č. 3., s. 253 - 273
Preliminary scope of work
Jedná se o zajímavé porovnání historie a současnosti výukových prostředků.
Preliminary scope of work in English
Interesting comparison of history and todays technical teaching means.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html