Umělá inteligence pro osadníky
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro osadníky |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence for Settlers |
Key words: | Umělá inteligence, genetické algoritmy, fuzzy logika |
English key words: | Artificial intelligence, genetic algorithms, fuzzy logic |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software Engineering (32-KSI) |
Supervisor: | RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.09.2014 |
Date of assignment: | 29.09.2014 |
Confirmed by Study dept. on: | 18.11.2014 |
Date and time of defence: | 16.06.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.05.2016 |
Date of submission of printed version: | 27.05.2016 |
Date of proceeded defence: | 16.06.2016 |
Opponents: | RNDr. Filip Krijt |
Guidelines |
Předmětem bakalářské práce je implementace hry Osadníci z katanu ve variantě jednoho nebo více hráčů proti počítačovému hráči řízenému umělou inteligencí. Při návrhu řešení a implementaci bude využito principů fuzzy logiky a genetických algoritmů tak, aby počítačový hráč byl schopen porazit průměrného hráče této hry. |
References |
Jaroslav Teda: Genetické algoritmy a jejich aplikace v praxi
Jiří Šíma, Roman Neruda: Teoretické otázky neuronových sítí Marek Obitko: Introduction to Genetic Algorithms Poli, R., Langdon, W. B., McPhee, N. F.: A Field Guide to Genetic Programming Weise, T.: Global Optimization Algorithms |