Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Společná dopravní politika: reformy evropské železnice
Thesis title in Czech: Společná dopravní politika: reformy evropské železnice
Thesis title in English: Common Transport Policy: the Reforms of European Railways
Key words: železniční doprava, Evropská unie, společná dopravní politika, reformy železniční dopravy, Spolková republika Německo, Švédsko, Spojené království, železniční balíčky
English key words: railway transport, European Union, Common Transport Policy, railway reforms, Germany, Sweden, United Kingdom, railway packages
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of German and Austrian Studies (23-KNRS)
Supervisor: doc. PhDr. Tomáš Nigrin, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 07.05.2014
Date of assignment: 07.05.2014
Date and time of defence: 16.06.2014 00:00
Venue of defence: FSV UK Jinonice
Date of electronic submission:16.05.2014
Date of proceeded defence: 16.06.2014
Opponents: Václav Rederer
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce Společná dopravní politika: reformy evropské železnice se zabývá reformními snahami Evropského společenství v železniční dopravě od svého vzniku. Věnuje se zejména období posledních dvaceti let, kdy se společná dopravní politika začala rozvíjet. Práce zkoumá příčiny poklesu významu železniční dopravy a s ním spojené strukturální problémy. Text analyzuje evropskou legislativu, jejímž hlavním cílem bylo vytvoření společného evropského trhu, oživení a liberalizace železniční dopravy a sjednocení technických norem. Zkoumá implementaci reforem na národní úrovni a také hodnotí jejich efektivitu.
Preliminary scope of work in English
Bachelor thesis Common transport policy: the Reforms of European Railways focuses on reforms of the railways that European Community has introduced since its foundation. The thesis is devoted particularly to the development during last two decades. The text analyses the causes of decline in volume of the railway transport and its structural difficulties. The primary aims of Common Transport Policy have been: formation of the internal market, revitalizing and liberalization of railways and harmonization of technical standards. The thesis analyses the effectiveness of the Common Transport Policy.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html