Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Učení plánovacích modelů
Thesis title in Czech: Učení plánovacích modelů
Thesis title in English: Learning planning models
Key words: plánování, modelování, učení
English key words: planning, modeling, learning
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.01.2014
Date of assignment: 14.01.2014
Confirmed by Study dept. on: 27.01.2014
Date and time of defence: 06.09.2017 00:00
Date of electronic submission:21.07.2017
Date of submission of printed version:21.07.2017
Date of proceeded defence: 06.09.2017
Opponents: Mgr. Roman Neruda, CSc.
 
 
 
Guidelines
Automatické plánování v současnosti typicky předpokládá, že popis plánovací domény a problému je daný na vstupu. V reálném prostředí je ale potřeba se naučit akce, které může agent provádět, z pozorování, jak agent mění svět svým chováním. Student prostuduje existující metody pro učení se plánovacích modelů z popisu pozorování měnícího se světa. Na základě tohoto studia navrhne vlastní metodu případně rozšíří stávající metodu, jak se automaticky či s pomocí uživatele naučit popis akcí resp. plánovacích operátorů. Navrženou metodu implementuje a experimentálně ověří.
References
Qiang Yang, Kangheng Wu, and Yunfei Jiang. Learning action models from plan examples using weighted MAX-SAT. Artificial Intelligence Journal, 171:107–143, February 2007.

Stephen Cresswell. LOCM: A tool for acquiring planning domain models from action traces. Proceedings of the Third International Competition on Knowledge Engineering for Planning and Scheduling (ICKEPS 2009), pp. 1-7, 2009.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html