Vesmírná akční hra s navzájem spolupracujícími boty
Thesis title in Czech: | Vesmírná akční hra s navzájem spolupracujícími boty |
---|---|
Thesis title in English: | Space shooter game with mutually cooperating bots |
Key words: | virtuální agenti, kooperace, koordinace agentů, GOAP, AI |
English key words: | virtual agents, cooperation, agent coordination, GOAP, AI |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software Engineering (32-KSI) |
Supervisor: | RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 08.11.2013 |
Date of assignment: | 08.11.2013 |
Confirmed by Study dept. on: | 21.11.2013 |
Date and time of defence: | 07.09.2015 00:00 |
Date of electronic submission: | 31.07.2015 |
Date of submission of printed version: | 31.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2015 |
Opponents: | Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je implementovat boty pro počítačovou hru žánru "space shooter", vyvíjenou v rámci ročníkového projektu. Boti budou sloučeni do menších skupin, v rámci kterých budou schopni spolupracovat na splnění určitého cíle.
V rámci práce student nastuduje několik algoritmů z oblasti umělé inteligence, na jejichž základě pak vlastní AI implementuje. |
References |
Michael Wooldridge: An Introduction to MultiAgent Systems, Wiley 2002
S. Russell, P. Norvig: Artificial Intelligence. A Modern Approach, Prentice Hall, 2003 Tomáš Šalamon: Design of Agent-Based Models : Developing Computer Simulations for a Better Understanding of Social Processes. Bruckner Publishing 2011 |