Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Thesis title in Czech: Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Thesis title in English: Czech language style of television advertising of the new millenium on the example of the T-Mobile´s media campaign
Key words: Reklama, jazyk reklamních sdělení, analýza reklamy, média, marketingová komunikace, mobilní operátor, T-Mobile.
English key words: Advertising, language of advertising communications, analysis of advertising, media, marketing communications, mobile operator, T-Mobile.
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 06.08.2013
Date of assignment: 06.08.2013
Date and time of defence: 16.06.2015 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1.
Date of electronic submission:15.05.2015
Date of proceeded defence: 16.06.2015
Opponents: PhDr. Mgr. Kristina Zábrodská, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá současným jazykovým stylem české reklamy na příkladu komunikace značky/ reklamní kampaně T-Mobile. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretický blok nás seznamuje s kontextem reklamy a představuje nám charakteristiku reklamních sdělení a jazyku reklamního diskurzu. V centru pozornosti stojí část praktická, která se zabývá analýzou reklam mediální kampaně T-Mobile a ostatních operátorů publikovaných v televizi od ledna 2012 do května 2013. Práce sleduje charakteristické znaky reklam T-Mobile a zabývá se porovnáním komunikace T-Mobilu s ostatními operátory.
Preliminary scope of work in English
ABSTRACT This bachelor thesis deals with the contemporary language style of Czech advertising on the example of brand communication/ advertising campaign of T-Mobile. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical block introduces the context of advertising and shows the characteristics of advertising messages and language of advertising discourse. The focus is on the practical part which analyzes the advertising media campaign of T-Mobile and other operators published in the television from January 2012 to May 2013. The work observes the typical advertising characteristic of T-Mobile and deals with comparison of communication of T-Mobile with other operators.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html